کد خبر: ۱۴۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث«شیرازه»؛

نگهداری حشیش در منزل تا کشف کالای قاچاق میلیاردی در مرودشت

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

توقیف خودرو حامل قهوه قاچاق در شیراز 

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف بیش از یک تن قهوه قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال خبر داد. 

 فرج شجاعی، گفت: در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و مقابله با قاچاق کالا، مأموران یگان امداد هنگام گشت زني در یکی از محله های شهرستان شیراز، به يک خودرو وانت آریسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو، یک هزار و 80 کیلوگرم قهوه خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی کشف کردند.

وي با بیان اينكه كارشناسان ارزش این محموله قاچاق را 3 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان شیراز از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعاليت‌هاي قاچاقچیان، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

26 راس احشام قاچاق در"لارستان" 

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف 26 راس احشام قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

 "داود امجدی"، اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان از خبری مبنی بر نگهداری احشام قاچاق در یک مکان مطلع شدند.

وي افزود: ماموران با هماهنگي مقام قضائي در بازرسي ازمحل مورد نظر تعداد 26 رأس گوسفند قاچاق کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه، یک میلیارد و 50 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: شهروندان مي توانند با ارائه گزارش ها و اطلاعات خود از طريق تلفن110 به مراكز پليس، در افزايش امنيت اجتماعي و اقتصادي جامعه خود اثرگذار باشند.

طرح انضباط بخشي ترافيكي در شهرستان "آباده" 

فرمانده انتظامي شهرستان آباده از توقيف 43 دستگاه وسيله نقليه متخلف در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و انضباط بخشي ترافيكي طي يك هفته گذشته خبر داد. 

 "سيدابوالفضل مسعودي"، اظهار داشت: در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و همچنين انضباط بخشي ترافيكي با هدف برخورد با وسائل نقليه متخلف و مزاحم در سطح شهرستان آباده، طرح مذكور طي یک هفته گذشته به مرحله اجرا درآمد.

وي با بيان اينكه در اجراي اين طرح 26 دستگاه موتورسيكلت و 17 دستگاه خودرو متخلف توقيف و روانه پاركينگ شد، افزود: نداشتن پلاك، مخدوش كردن پلاك، انجام حركات نمايشي، تغيير در صداي وسيله نقليه و ايجاد مزاحمت براي شهروندان از دلايل عمده توقيف این وسایل نقلیه بوده است.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با اشاره به اينکه اجراي طرح هاي ترافيکي و انتظامي به عنوان اولويت هاي مهم در دستور کار اين پليس قرار دارد، گفت: برخورد مستمر و قاطع با رانندگان متخلف و مزاحم که موجب بر هم زدن امنيت و آرامش خاطر شهروندان مي شود به صورت مستمر ادامه دارد و از مردم انتظار مي رود تعامل و همكاري لازم را با پلیس داشته باشند.

نگهداری 16 کیلو حشیش در منزل 

فرمانده انتظامي شيراز از كشف 16 كيلو و 300 گرم مواد مخدر از نوع حشیش در اين شهرستان خبر داد. 

 "فرج شجاعي"، افزود: مأموران يگان امداد شهرستان شيراز مطلع شدند فردي مقداري حشیش در منزل خود واقع در یکی از محله‌های حوزه استحفاظي دپو كرده است كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي با بيان اينكه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسي از آن منزل، 16 كيلو و 300 گرم  حشیش كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز با بيان اينكه در اين خصوص یک متهم دستگير و تحويل مرجع قضائي شد، تصريح كرد: مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچيان مواد مخدر به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار دارد.

کشف 90 دستگاه موتور الکتریکی قاچاق 

جانشین فرمانده انتظامي "خرم بيد" از کشف 90 دستگاه موتور الکتریکی در باز کن برقی به ارزش 600 میلیون ریال خبر داد. 


 سید رحمان هاشمی، اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "جنتی فر" هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، تعداد 90 دستگاه موتور الکتریکی در باز کن برقی قاچاق و فاقد مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید با بیان اینکه در این خصوص 3 متهم دستگیر شدند، افزود: ارزش این محموله قاچاق 600 میلیون ریال برآورد شده است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: با تلاش مأموران انتظامی طی 24 ساعت گذشته، بیش از 3 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد. 

 فرشید زینلی، اظهار داشت: طرح مبارزه با ورود کالای قاچاق براي حمایت از تولیدات داخلی طی 24 ساعت گذشته در سطح شهر مرودشت اجرایی شد.

وی افزود: ماموران انتظامی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "شیراز- اصفهان" و با توقیف یک دستگاه اتوبوس، 80 کیلوگرم مغز بادام هندی، 500 ثوب لباس، 6 طاقه پارچه و یک عدد کاپوت خودرو وارداتی کشف كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: در عملياتي ديگر ماموران انتظامی هنگام گشت زنی یک دستگاه موتور سیکلت سنگین قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را توقیف و به پارکینگ انتقال دادند.

 زینلی با بیان اینکه ارزش محموله های قاچاق کشف شده بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، بیش از 3 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص 2 متهم دستگیر شدند.

وی در پایان تأکید کرد: برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه یکی از اولویت های اصلی فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت در سال جاری می باشد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان