کد خبر: ۱۴۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

تاکید فرماندار فیروزآباد بر لزوم آمادگی همه اعضای ستاد مدیریت بحران

فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت: با توجه به فصل گرما و اتش سوزی های مکرر و پوشش گیاهی خشک در اراضی و جنگلها در این شهرستان کلیه عوامل ستاد بحران در آمادگی کامل قرار گرفته و همه تدابیر لازم را پیش بینی کنند.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، حسین آرگیو فرماندار شهرستان فیروزآبادر در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان که  در محل فرمانداری برگزار شد با تاکید بر برنامه ریزی صحیح به منظور مقابله با هرگونه شرایط بحرانی افزود: باید با بهره گیری از تجربیات سال های گذشته، کارشناسانه با هرگونه بحران احتمالی در زمان آتشسوزی فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مطلوب به مردم باید از سوی عوامل ستاد بحران مورد توجه قرار گیرد،  اظهار داشت : تامین ارزاق عمومی و مورد نیاز مردم، آمادگی ماشین آلات خدماتی و نیروهای امدادی، اورژانس و... از مسائل مهم و ضروری در این خصوص است.

فرماندار فیروزآباد نقش دهیاران به عنوان نیروهای میدانی موثر و مطلع در روستا اشاره و ادامه داد: دهیاران به عنوان مسئول مدیریت بحران روستا مهمترین نقش را در هماهنگی، اطلاع رسانی و بسیج مردمی در ساعات اولیه آتش‌سوزی دانست و ضمن قدردانی از آنان خواست که تا پایان فصل گرما هوشیارانه و مداوم آماده باشند.

آرگیو اضافه کرد: استفاده از امکانات و تجهیزات بخش خصوصی در زمان آتش سوزی می تواند در رفع بسیاری از مشکلات موثر باشد، ضمن آنکه دستگاه های خدماتی و امدادی ماشین آلات و امکانات خود را در همه حالات آماده کنند.

فرماندار شهرستان فیروزآباد در خصوص اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران ابرازداشت: مصوبات این جلسه لازم الاجرا است و هیچ عذری از هیچ مدیری نیز پذیرفته شدنی نیست.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در بحران‌ها شرط عقلی و اصلی مدیریت بحران بوده و اگر ما حداقل آموزش مورد نیاز را به مردم بدهیم، حداکثر بهره را در کاهش تلفات و خسارات حوادث خواهیم برد.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان