کد خبر: ۱۴۷۶۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
امام جمعه اهل سنت شیراز در گفتگو با «شیرازه»:

حضور در انتخابات واجب شرعی است/ علاوه بر حضور پرشور دیگران را به شرکت در انتخابات دعوت کنیم

شیخ خواجوی گفت: حضور در انتخابات لازم، حساس و واجب شرعی است، بنابراین ملت شریف بایستی در انتخابات شرکت کنند لذا با حضور پرشور و گسترده خود به جهانیان نشان دهند که علاقه مند به کشورشان هستند.
شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، انتخابات ریاست جمهوری در کشور ایران را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: مشارکت پرشور در انتخابات مانع سو استفاده دشمنان و باعث یاس و نا امیدی آن ها می شود چرا که دشمنان متوجه می شوند که ملت ایران به کشور و نظام علاقه مند هستند.

وی افزود: این ملت با حضور در پای صندوق های رای سرنوشت چهار سال آینده کشور و خود را تیین و بیمه می کنند لذا با حضور خود در پای صندوق های رای مشت محکمی را به دهان دشمنان مخصوصا آمریکا و استکبار جهانی می زنند.

امام جمعه اهل سنت شیراز با تاکید براینکه حضور در انتخابات لازم، حساس و واجب شرعی است، اظهار داشت: پس بنابراین ملت شریف بایستی در انتخابات شرکت کنند لذا با حضور پرشور و گسترده خود به جهانیان نشان دهند که علاقه مند به کشورشان هستند.

شیخ خواجوی یکی از مهم ترین ویژگی کاندیدا را سابقه اجرایی دانست و در خصوص ویژگی های یک نامزد مطلوب گفت: نامزد انتخابات باید توانمندی خود را در عرصه ها اجرایی و سابقه گذشته ثابت کرده باشد لذا مردم را در همه زمینه ها کمک نماید و در مقابل مردم رفتاری متواضع و فروتن داشته باشد.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید وزیرانی را انتخاب کند که امین، راستگو و متخصص در حوزه کاری باشد، تصریح کرد: یکی از معیارهای انتخاب نامزد اصلح تقوا است و دیگر ویژگی آن بصیرت است.

وی تصریح کرد: نگاه جناحی نباید در مسائل ملی کشور باشد و در جهت عزت و سربلندی مردم و صلاح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارد؛ حضور مردم در انتخابات یک نوع رخداد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

به گفته این عالم اهل سنت، حضور آگاهانه ملت با بصیرت ایران در پای صندوق های رای توطئه های اقتصادی و... استکبار جهانی را خنثی کرده و پایه های نظام جمهوری اسلامی را تقویت می کند؛ امام خمینی(ره) براهمیت انتخابات تاکید داشتند و از آن به عنوان وظیفه الهی یاد می کردند.

وی تاکید کرد: برهمه این مردم آگاه لازم است روز ۲۸ خرداد را به روز ناامیدی و شکست استکبار جهانی تبدیل کنند؛ در اندیشه سیاسی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری حضور مردم در انتخابات یک اصل است و اهمیت ویژه ای دارد چراکه مشارکت در مسائل کلان کشور عقلانی، شرعی و حق مردم است.

شیخ خواجوی با اشاره به انتخابات در کلام رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که انتخابات فقط یک پدیده سیاسی نیست بلکه احقاق حق است و سرنوشت کشور را معین کنند لذا ما اهل سنت مقیم شیراز از مردم شریف ائم از مردان، زنان و جوانان می خواهیم علاوه بر حضور پرشور در انتخابات، مشوق مردم در این عرصه باشند.

امام جمعه اهل سنت شیراز در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات و انتخاب آگاهانه انسانی شایسته، لایق، متخصص و اصلح انتخاب بشود تا کشور پله های رشد را یکی پس از دیگری طی نماید.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
0
دلایل محکمی برای رای ندادن وجود دارد1-تضمینی برای نظارت قوی بر رئیس جمهور آینده وجود ندارد و رئیس جمهور آینده میتواند خلف وعده کند و کسی هم رئیس جمهور را محاکمه و تنبیه نخواهد کرد2- بانکداری غیر اسلامی در جمهوری اسلامی بی معنی هست برای شکوفایی اقتصاد باید بانکداری اسلامی شود در غیر اینصورت شرکت درانتخابات واجب نیست3-بی عدالتی و عدم توجه به خواسته های مردم علی الخصوص بعد از پایان انتخابات همواره وجود داشته است 4-هیچگونه نظارتی بر مسئولان دولتی وجود ندارد قاضی هم نباید مستقل باشد5- مخفی کاری مسئولان بخصوص راجع به کرونا که عده ای از اطبای متخصص با دلایل قوی میگویند کرونا برنامه بیمار یابی هست نه خود بیماری