کد خبر: ۱۴۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
استاندار فارس تاکید کرد:

لزوم ایجاد تغییرات در ساختار بودجه ریزی/۱۴ شهر و بیش از ۵۰۰ روستای فارس در وضعیت بحرانی آب قرار دارند

رحیمی برموضوع رسیدگی به بحران آب در شرایط فعلی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴ شهر و بیش از ۵۰۰ روستای فارس در وضعیت بحرانی قرار دارند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عنایت اله رحیمی استاندار فارس امروز 26 خرداد در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ابتدا به ساختار بودجه ریزی اشاره کرد وگفت: ٨٥ درصد اعتبارات فارس متمرکز ملی است و ١٥ درصد آن در اختیار استان قرار داده می‌شود و اختیاراتی که ما در این زمینه داریم بیش از ٣ تا ٥ درصد نیست و اعتبارات باید براساس دستورالعمل بودجه، هزینه شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید واحدهای شهرستانی خود رادر این خصوص توجیه کنند که در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها فعال باشند، افزود:در ساختار بودجه ریزی باید تغییراتی ایجاد شود، چرا که ساختار متصلب بودجه اجازه نمی‌دهد بر اساس نیازها و اولویت های استان تصمیم بگیریم.

رحیمی بر لزوم تلاش برای به نتیجه رسیدن پروژه‌های نیمه‌ تمام تاکید کرد و ادامه داد: نباید به دنبال تعریف پروژه جدید باشیم، اما باید تامین اعتبار برای عبور از بحران آب در اولویت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باشد.

استاندار فارس همچنین برموضوع رسیدگی به بحران آب در شرایط فعلی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر ۱۴ شهر و بیش از ۵۰۰ روستای فارس در وضعیت بحرانی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:
 رحیمی در پایان خطاب به سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: برای رفع بحران کم آبی در شرایط کنونی که با فصل گرما روبرو هستیم مبالغی در اختیار سازمان آبفا قرار دهید تا از فصل گرما عبور کنیم.

 انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان