کد خبر: ۱۴۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در گفتگو با «شیرازه»:

رای گیری تمام الکترونیک در کلان شهرها انجام می شود

سید احمد احمدی زاده گفت: در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی اقدامات خوبی انجام شد و تعداد شعبه های رای گیری در تمامی شهرستان های استان را افزایش داده ایم.
سید احمد احمدی زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز ۲۸ خرداد ماه در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه با بیان اینکه استان فارس بیشترین شعب رای گیری در کشور را دارا است، اظهار داشت:  ۱۸۴۴ شعبه اخذ رای در سراسر استان فارس با بیش از ۹۰ هزار نفر عوامل اجرایی ساماندهی شده و از ساعت ۷ صبح امروز همانند سراسر کشور رای مردم را اخذ می کنند.

وی افزود: از ساعات اولیه شروع رای گیری مردم استقبال خوبی داشته‌اند و  امیدواریم تا پایان ساعت مقرر شده این روند ادامه داشته باشد. 

رای گیری تمام الکترونیک در کلان شهرها انجام می شود

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به افزایش شعب اخذ رای به دلیل شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی اقدامات خوبی انجام شد و تعداد شعبه های رای گیری در تمامی شهرستان های استان را افزایش داده ایم.

وی تصریح کرد: در صورتی که شعبه شلوغ باشد، رای گیری تا ۲ بامداد انجام خواهد شد و به دلیل نبود تشابه اسمی در بین نامزد های ریاست جمهوری در صورتی که کد نامزد نوشته نشود مشکلی پیش نخواهد آمد اما در رای گیری شورای شهر حتما کد نامزد لازم است.

احمدی زاده با بیان اینکه در حوزه امنیت و سلامت انتخابات هیچ مشکلی وجود ندارد، تاکید کرد: در تعداد تعرفه ای هیچ کمبودی نداریم و متناسب با انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری ۱۵ درصد تعرفه اضافه در ۵ نقطه از استان فارس ذخیره شده است؛  ۳ میلیون۵۸۴ هزار نفر واجد شرایط رای هستند. 

به گفته این مقام مسئول، در کلان شهرها رای گیری تمام الکترونیک انجام می شود. 

وی دلیل تاخیر در آغاز اخذ رای برخی از شعب را تاخیر نیروها دانست و گفت: تجمیع آمار نهایی فرایندی دارد و بعد از ۲ بامداد شمارش آرا انجام می شود لذا بنا بر این است که تجمیع آرا شورای شهر تمام شد، نتایج را اعلام کنیم. 

رئیس ستاد انتخابات استان فارس ادامه داد: اولویت با شمارش ریاست جمهوری است لذا اول باید این آرا شمارش شود و بعدا شورای شهر اعلام گردد؛ تمام سعی و تلاش ما برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات است. 

انتهای پیام/ح/ر

نظرات بینندگان