کد خبر: ۱۴۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
امام جمعه موقت شیراز:

دشمنان با انتشار شایعات در شبکه‌های اجتماعی به دنبال ناامیدی مردم هستند/ حضور در صحنه انتخابات مانع تحقق اهداف دشمن می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین محمودی گفت: دشمنان و بدخواهان حریت، شکوه و سربلندی کشورمان را هدف گرفته و برای کمرنگ کردن حضور مردم تمامی سعی خودشان را می کنند لذا حضور در صحنه انتخابات مانع تحقق اهداف دشمن می‌شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین محمودی امام جمعه موقت شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه سومین حرم اهل البیت(ع) ضمن تبریک دهه مبارک کرامت گفت: خداوند متعال در سوره نساء آیه ۵۸ یک امر موکدی را به ما می فرماید إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها  بدین معنی که همه ما موظف هستیم که اماناتی را که در اختیار ما قرار گرفته به صاحبان این امانت ها باز گردانیم چون امانت در لغت به معنای ودیعه و چیزی است که آن شی به کسی سپرده می شود و آن فردی که امانت را گرفته است موظف است بعد از آنکه این امانت را گرفت سپس آن امانت را به صاحبش برگرداند.

وی افزود: امانت مفسرین بزرگ امانات را به چهار دسته تقسیم کرده‌اند که نخستین آن "امانت میان انسان و خدا" مثل انجام واجبات و ترک محرمات خداوند مقرر کرده است که ما این واجبات را انجام بدهیم و از محرمات الهی اجتناب کنیم این امانت میان انسان و خدا است.

 امام جمعه موقت شیراز دومین نوع از امانت را  "امانت میان انسان و همنوعان" دانست و ابراز داشت: همه ما حاملان امانت نسبت به همنوعانمان هستیم لذا اسراری که دیگران در اختیارمان گذاشته اند و راضی نیستند که ما این امکانات را در اختیار دیگران قرار بدهیم مسئولیت هایی که ما من باب خدمتگزاران مردم در اختیار داریم بایستی این مسئولیت‌ها را در نهایت سلامت به صاحبانش بازگردانیم اموالی را که از دیگران به امانت گرفته ایم بایستی این اموال را برگردانیم.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین محمودی امانت "انسان نسبت به بدن خودش" و امانات "میان انسان و عالم طبیعت" از دیگر انوع امانت است.  

وی با بیان اینکه  مردم وارثان و امانت داران قله‌های رفیع فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مخصوصا دیار فارس و شیراز هستند، تاکید کرد: ما امانتدار بارگاه ملکوتی حضرات عظام احمد بن موسی(ع) و برادران بزرگوارش و دیگر امامزادگان بزرگوار هستیم؛ ما وارث و امانتداران مفاخر علوم عقلی و نقلی و علمای تراز اول در عرصه علم و تقوا و استعمار ستیزی هستیم که این دیارمان را به استانی منحصر به فرد تبدیل کرده است. 

مدیرحوزه علمیه خواهران استان فارس کلام رهبرمعظم انقلاب در سفر به استان فارس را بیان کرد و گفت: ما امانتداران مردم این دیار خودمان هستیم که برای تحقق جمهوری اسلامی هنوز صدای ضجه ها و خرد شدن استخوان ها یشان زیر شکنجه های رژیم ستم شاهی پهلوی در فضای این شهر موج می زند.

بنابه عقیده خطیب نماز جمعه شیراز، در این برهه حساس از زمان همه ما وارثان و امانتداران مواریث گرانبها و بی‌بدیل استان فارس هستیم خاطرنشان کرد:  امروز وظیفه داریم امانت ها را به نسل آینده و صاحب این انقلاب امام زمان(عج) برسانیم که با حضور یکایک من و شما در صحنه انتخابات امکان پذیر است.

وی با اشاره به هجمه دشمنان برای کم رنگ کردن انتخابات تاکید کرد: دشمنان و بدخواهان حریت، شکوه و سربلندی کشورمان را هدف گرفته و برای کمرنگ کردن حضور مردم تمامی سعی خودشان را می کنند؛ در کشوری هایی که مردم در صحنه نبودند شاهد ایجاد تروریست و نا امنی بوده ایم لذا باید برای عزت و سربلندی کشورمان در میدان انتخابات حاضر شویم.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی با اشاره به اینکه بدخواهان و دشمنان کشور به سرکردگی آمریکا و انگلیس به وسیله شایعات به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در شبکه های اجتماعی هستند، اظهار داشت: انتخابات سرنوشت ساز است لذا آمریکا و انگلیس می دانند که عدم کارایی فشار و تحریم علیه ایران نتیجه ایران قدرتمند و سربلند است لذا به دنبال عدم شرکت مردم در انتخابات هستند.

این مقام مسئول، ایران را دارای ظرفیت های کلان استعدادهای کم‌نظیر و سرمایه‌های زیادی دانست و با تاکید براینکه بهره مندی و استفاده از این ظرفیت های کلان نیازمند فردی توانمند و پر قدرت پر تلاش خستگی ناپذیر در راس قویه مجریه به عنوان رئیس‌جمهور است، اضافه کرد: هر چه قدر حضور مردم در صحنه انتخابات با شکوه تر و بیشتر باشد و یک رئیس جمهور با آرای بیشتر موجب اقتدار بیشتر شخص رئیس‌جمهور برای برطرف کردن مشکلات کشور می‌شود.

 وی مسیر پیش رو را دشوار توصیف کرد و گفت: بایستی با اقدام صحیح، صبر و توکل به خداوند این مشکلات را برطرف کنیم و شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی باشیم لذا باید در انتخابات به دور از این تبلیغات کاذب و بدون هیجانات و احساسات کاذب و بدون امواج تبلیغات بیگانه، یک فرد اصلح را انتخاب کنیم.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: عدم حضور در پای صندوق رای مشکل را حل نمی کند بلکه مشکل را اضافه می کند؛ راه حل مشکلات جامعه دو چیز است اول حضور آحاد مردم بالاخص جوانان عزیز در پای صندوق و  دوم رای دادن به فردی که معتقد باشند که مشکلات را حل میکند لذا فساد های به جا مانده را ریشه کن می کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که مردم فهیم استان فارس به ویژه شیراز با انتخاب نمایندگان توانمند، پرتلاش، متدین و متعهد به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد رفع خلاها و کاستی ها و گرفتاری های نظام شهری و روستایی باشند؛ اعضای شورای شهر که در این دوره انتخاب می شوند، پیش‌فرض حرکت شان و حضورشان در این عرصه خدمت به مردم باشد.

انتهای پیام/ح/ر

نظرات بینندگان