کد خبر: ۱۴۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
روزنامه ها چه مینویسند ۲۲-؛

جشن جمهور

روزنامه‌های امروز در صفحه نخست خود از حضور مردم پای صندوق‌های رای و برگزاری سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری گزارش دادند.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، روزنامه‌های امروز در صفحه نخست خود از حضور مردم پای صندوق‌های رای و برگزاری سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری گزارش دادند.

«اعتماد» با تاکید بر اینکه رای دادن و حضور مردم به پاسی از شب کشیده است از «شکوه انتخاب» گزارش می‌کند و همه صفحه یک امروز خود را صرف این رویداد سیاسی مهم کرده است.

اعتماد 29 خرداد

 

«جوان» تمام صفحه یک امروز را خرج انتخابات کرده و از «شکست پروژه تحریم» می‌گوید. این روزنامه اصولگرا با کنار هم قرار دادن تصاویر از صف‌های مردمی در سراسر کشور تاکید می‌کند که «آینده را آنها که آمدند ساختند».

جوان 29 خرداد

«ابتکار» از «شکوه انتخابات» گزارش و عکسی از صف طویل مشارکت‌کنندگان را نیز ضمیمه کرده است.

ابتکار 29 خرداد

«ایران» انتخابات را «روز ملت ایران» نامیده است. از این روزنامه دولتی تیتری تند و تیزتر یا قابل توجه‌تر نیز انتظار نمی‌رفت.

ایران 29 خرداد

«سازندگی» حضور پای صندوق رای را «آخرین قدم» توصیف می‌کند و احتمالا به خاطر آن است که در روزهای گذشته قدم‌های بسیار و بلندی برای حمایت از نامزد مورد نظر خود یعنی همتی برداشته بود.

سازندگی 29 خرداد

«شرق» نه مشارکت و حضور مردم ، بلکه کاندیدای محبوب خود را عکس یک کرده است! آن هم در حالی که حضور مدیرمسئول این روزنامه در دیدار چند روز قبل برخی مدیران مسئول با رئیس قوه قضاییه با حواشی بسیاری در فضای مجازی همراه بود.

شرق 29 خرداد

«وطن امروز» برعکس همیشه که روی تیتر مانور می‌داد، تمرکز خود را بر عکس گذاشته و تمام صفحه نخست امروز را به تصاویری از صف رای در نقاط مختلف کشور اختصاص داده است.

وطن امروز 29 خرداد

«کیهان» از حماسه مردم می‌گوید و این را به رخ می‌کشید که برخی تصور می‌کردند در پی نارضایتی‌های عمومی و شیوع کرونا شاهد انتخاباتی کم فروغ باشیم. 

کیهان 29 خرداد

«آرمان ملی» عکس یک خود را به حضور مردم اختصاص داده و عکسی هم از ازدحام جمعیت انتخاب کرده است اما در تیتر خود به مشارکت گسترده اعتراف نمی‌کند!

آرمان ملی 29 خرداد

«آفتاب یزد» مختصر و مفید تیتر زده «روز ملت». نه آن طور که میل نداشته از مشارکت گفته و نه آنطور حضور گسترده را کتمان کرده که از چشم مخاطب افتد.

آفتاب یزد 29 خرداد

«اطلاعات» از به صحنه آمدن ملت گزارش می‌دهد اما مثل خیلی از روزنامه‌های دیگر به ترکیب و شمایل صفحه یک خود دست نمی‌زند. به همان شکل سنتی، یک عکس از صف رای انتخاب و کار را تمام کرده است.

اطلاعات 29 خرداد

«جهان صنعت» انتخابات را عکس یک کرده اما عکسی برگزیده که چندان هم حاکی از حضور پرشوری نیست. این شیطنت را در تیتر نیز کرده و با «انتخاب سیزدهم» و بدون اشاره به بحث مشارکت ماجرا را فیصله می‌دهد.

جهان صنعت 29 خرداد

«جمهوری اسلامی» تقریبا خنثی‌ترین تیتر ممکن را دارد؛ «برگزاری 4 انتخابات 1400»! ضمن اینکه هیچ تلاشی برای نمایش حضور گسترده مردم که اصلی‌ترین واقعیت دیروز بود، نکره است.

جمهوری اسلامی 29 خرداد

«صبح امروز» از ترانه «ما برای اینکه ایران خانه خوبان شود» با صدای محمد نوری بهره گرفته تا گزارشی از حضور مردم و انتخابات 1400 بدهد.

صبح امروز 29 خرداد



نظرات بینندگان