کد خبر: ۱۴۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

مشارکت بیش از ۶۶درصدی مردم اقلید در انتخابات ۱۴۰۰

فرماندار اقلید از مشارکت ۶۶/۶ درصد افراد واجدشرایط‌ شرکت در انتخابات در این شهرستان در انتخابات ۱۴۰۰خبر داد.
خلیل بزرگی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه تحلیلی خبری شیرازه» با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات روز جمعه 28 خردادماه، اظهار داشت: 66/6 واجدالشرایطین شرکت در انتخابات، روز جمعه پای صندوق های رأی رفتندو به رئیس جمهور منتخب خود و نمایندگان شان در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها رای دادند.

وی تصریح کرد: آمار مشارکت مردم شهرستان اقلید در این دوره از انتخابات نسبت به انتخابات سال 98 افزایش داشته است.

بزرگی با تأکید بر تلاش های صورت گرفته برای برگزاری انتخاباتی سالم و درست و ایجاد شور انتخاباتی و بستری مناسب برای حضور حداکثری مردم یادآور شد: به عنوان مجری انتخابات و در راستای رعایت و عمل به قانون، سعی کردیم امانت دار رای مردم باشیم.

فرماندار اقلید به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: 31 هزار و 369 رای مردم شهرستان اقلید به سیدابراهیم رئیسی، 4 هزار و 724 رای به محسن رضایی، 2 هزار و 841 رای به عبدالناصر همتی و 897 رای به امیرحسین قاضی زاده هاشمی اختصاص داشت.
وی همچنین به انتخابات شورای اسلامی شهرها اشاره و با بیان اینکه در هر یک از شهرهای اقلید و دژکرد، پنج نفر به عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی انتخاب شدند، تصریح کرد: طبق قانون و با رای مردم، در هر یک از این شهرها 3 نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل معرفی شدند.

بزرگی با بیان اینکه در برگزاری انتخابات سال 1400 در این شهرستان تخلف محرزی مشاهده نشد، عنوان داشت: تا دو روز پس از اعلام نتایج انتخابات شوراهای اسلامی، شاکی یا شاکیان مشخص با ارائه مستندات می توانند به هیأت اجرایی مستقر در فرمانداری مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.

فرماندار اقلید در پایان سخنان خود با تشکر ویژه از حضور پرشور و حماسی مردم این شهرستان در انتخابات، از هیئت های اجرایی، بازرسی و نظارتی هر دو انتخابات، شورای تأمین، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی، سربازی گمنام امام زمان (عج)، بخشداران و شهرداران، دهیاران، ادارات و نهادهای دولتی، انجمن ها و تعاونی ها مردمی و خصوصی، خبرنگاران و اصحاب رسانه، همکاران و کارشناسان فرمانداری، اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی، کادر بهداشت و درمان، هیأت امنا مساجد و حسینیه ها، مسولان مدارس و تمام افراد و نهادهایی که در برگزاری هرچه بهتر انتخابات در این شهرستان تلاش کرده و زحمت کشیدند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع/ر
برچسب ها: انتحابات ، شیرازه ، اقلید
نظرات بینندگان