کد خبر: ۱۴۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۳ تير ۱۴۰۰
در خرداد ماه؛

بازرسی بیش از ۵هزار مورد از اصناف فارس

بیش از ۵۱۰۰ مورد بازرسی در خرداد ماه توسط گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان با همکاری سازمان صمت، اتاق‌های اصناف در فارس انجام شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: بیش از ۵۱۰۰ مورد بازرسی در خرداد ماه توسط گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان با همکاری سازمان صمت، اتاق‌های اصناف، شبکه‌های بهداشت و سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل ۴۳۰ فقره پرونده در این بازرسی‌ها افزود: بیشترین بازرسی در حوزه اقلام اساسی همچون مرغ، گوشت و میوه و همچنین نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی بوده که متخلفین این پرونده‌ها توسط شعب تعزیرات حکومتی استان بالغ بر ۲ میلیارد و ششصد میلیون ریال جریمه نقدی شده و علاوه بر این احکامی همچون تعطیلی و نصب پارچه تخلف نیز صادر شده است.

بیشتر بخوانید:


غلامرضا سالاری وظایف سازمان تعزیرات حکومتی را بعنوان یک نهاد شبه قضایی یادآور شد و افزود: حضور در گشت‌های بازرسی در کنار دیگر دستگاه‌های نظارتی در شرایط فعلی اقتصادی و به منظور حمایت از مصرف کنندگان و به ویژه اقشار کم درآمد انجام می‌شود و لذا نهاد‌های متولی نظارت بر بازار و عرضه مایحتاج عمومی در قانون مشخص شده است.

سالاری همچنین از تذکر به ۲۳۰۰ واحد صنفی در این رابطه خبر داد و اضافه کرد: شهروندان می‌توانند شکایات و گزارشات خود را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت اعلام نمایند تا موارد تخلفات توسط بازرسین این سازمان بررسی و در صورت وقوع تخلف، پرونده متخلفین در تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و مجازات‌های قانونی اعمال شود.


انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان