کد خبر: ۱۴۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

رونمایی از دو فروند بالگرد اورژانس هوایی در شیراز

دو فروند بالگرد اورژانس هوایی با هدف ارتقاء سرعت و کیفیت ارائه خدمات امدادی و درمانی، در شیراز رونمایی و به ناوگان اورژانس هوایی فارس اضافه شد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، رییس اورژانس فارس با بیان اینکه امروز دو فروند بالگرد به ناوگان اورژانس هوایی فارس افزوده شد، گفت: با پیگیری ‌های انجام شده و در راستای افزایش توان، سرعت و تعداد پرواز‌ها و همچنین پاسخگویی به ماموریت ‌های جاده‌ای و ترافیکی، بیماران حاد قلبی و مغزی و انتقال به موقع مادران باردار، دو فروند بالگرد جدید برای ارائه خدمات به استان فارس اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید:
محمدجواد مرادیان با اشاره به اینکه یکی از این دو فروند بالگرد از نوع MI ۱۷ است که قابلیت حمل همزمان دوازده بیمار با مراقبت کامل پزشکی و استفاده در مسیر‌های طولانی را دارد، ادامه داد: بالگرد دیگر نیز از نوع BELL ۲۰۵ است که دارای توانمندی حمل سه بیمار است و برای انجام ماموریت در حوادثی که سرعت در امدادرسانی از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است، استفاده می شود.  

وی با بیان اینکه دو تکنسین در هر پرواز حضور دارند، اضافه کرد: این بالگرد‌ها مجهز به انواع تجهیزات پیشرفته اورژانسی از جمله ICU نوزادان، ICU بزرگسالان ویژه بیماران قلبی و دستگاه ونتیلاتور است.


رئیس اورژانس فارس با بیان اینکه بهره برداری از این بالگردهای اورژانس فارس گامی در راستای ارتقای خدمات سلامت و تکمیل چرخه درمان است، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون، اورژانس فارس با انجام ۵۵ عملیات امداد هوایی به مصدومان و مددجویان، خدمات فوریت های پزشکی ارائه کرده است.

مرادیان با اشاره به اینکه مدیریت زمان در ارائه خدمات پزشکی و انتقال مصدومان به مراکز درمانی از دستاورد‌های اورژانس هوایی به ویژه در استان پهناور فارس است، افزود: شیراز مرجع پذیرش بیماران و مصدومان از استان ‌های جنوبی کشور است و استان فارس با وسعت جاده‌ های خود یکی از استان‌ های پُر حادثه در زمینه حوادث ترافیکی است، بنابراین اورژانس هوایی از مهم ترین ارکان خدمات رسانی به نیازمندان در این استان محسوب می‌شود.

رئیس اورژانس فارس گفت: در حال حاضر پنج پایگاه اورژانس هوایی در استان فارس برای ارائه خدمات فوریت ‌های پزشکی به نیازمندان فعالیت دارند که در صورت نیاز، تعداد بالگرد‌ها قابل افزایش است.

در انتهای آیین رونمایی از دو بالگرد جدید اورژانس هوایی فارس، دکتر مرادیان از تلاش های کروی پروازی اورژانس هوایی شیراز در ارائه خدمات فوریت های پزشکی به مددجویان، تقدیر کرد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان