کد خبر: ۱۴۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

رسیدگی به شکایات نامزد های معترض به نتایج انتخابات چهار شهر شهرستان شیراز ادامه دارد

رسیدگی به شکایات نامزد های معترض به نتایج انتخابات شورا های اسلامی شهر های شیراز، صدرا، خانه زنیان و داریون در جلسه مشترک هیات های اجرایی و نظارت در فرمانداری شهرستان شیراز از ساعت هشت و سی دقیقه امروز پنچ شنبه سوم تیر ماه آغاز و تا کنون ادامه دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، از آنجایی که فرصت قانونی وصول شکایات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دو روز پس از انتشار اسامی منتخبین بوده است در مدت مذکور تعداد ۲۹ فقره شکایت از حوزه انتخابیه ۴ شهر شیراز، صدرا، داریون و خانه زنیان این شهرستان دریافت و ثبت شده است. 

بیشتر بخوانید:
لازم به ذکر است مرجع بررسی شکایات، هیئت اجرایی است که ۵ روز فرصت دارند تا در جلسات مشترک با هیئت نظارت، رسیدگی لازم را معمول و مراتب را صورتجلسه کنند.

وفق ماده های ۵۵ قانون و ۷۰ آئین نامه اجرایی و تبصره‌های آن، شکایاتی قابل طرح و بررسی است که نام و نام خانوادگی، نام پدر و آدرس شاکی در آن قید شده باشد.

 تاکید شده است که وجود مراجع بالادستی و بررسی‌های چندباره ضامن سلامت و اطمینان از صحت جریان انتخابات است و هیئت‌های اجرایی و نظارت بر اساس اصول بی طرفی و قانونمداری نگهبان و پاسدار حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان هستند و آرا را به عنوان حق‌الناس می‌دانند.

بنا به گفته کمیته اطلاع رسانی، اخبار و مستند سازی ستاد انتخابات شهرستان شیراز مراجعه به سایر دستگاه‌ها و استانداری ضرورتی ندارد و قانون به صراحت مسئولیت رسیدگی به شکایات را به هیئت‌ اجرایی سپرده که با کسب نظر هیئت‌ نظارت معتبر و لازم‌الاجرا است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان