کد خبر: ۱۴۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۴ تير ۱۴۰۰
آخرین آمارهای کووید۱۹ در فارس؛

بهبودی بیش از ۲۶۵ هزار بیمار مبتلا به کروناویروس در استان/جان باختن ۵ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا امروز، چهارم تیر ۱۴۰۰، از بهبودی ۲۶۵ هزار و ۱۷۲ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۹۵۸ هزار و ۷۶۶ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۷۴ هزار و ۷۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۱۱ هزار و ۳۶۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هفده هزار و ۴۵۸ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۱ هزار و ۵۲۹ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.


وی با اعلام جان باختن ۵ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۷۷۲ نفر اعلام کرد.


معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۷۹ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۳۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.


همتی با تاکید بر اینکه رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی احتمال شیوع موج پنجم ویروس کرونا در استان را افزایش می دهد، افزود: بهترین روش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید۱۹، رعایت دستورالعمل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان