کد خبر: ۱۴۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۴ تير ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

مردم با شرکت در انتخابات به سربلندی ایران رای دادند/ لزوم ایفا نقش حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها در پیشگیری از وقوع جرم

آیت الله دژکام گفت: امروز مردم ما آزادگی خود را بعنوان میراث امام حسین (ع) به تصویر می کشند و به سربلندی ایران رای داده اند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: در انجام هر کاری باید بدانیم که پاداش آن ابتدا به ما برمی گردد و آدم باتقوا رحمت خداوند را در زندگی می بیند.

آیت الله دژکام با یادآوری حماسه مردم سرافراز ایران اسلامی در عرصه انتخابات 28 خرداد ماه، افزود: مقام معظم رهبری مردم را پس از انتخابات چنین توصیف کردند که مردم ایران دارای عزم راسخ بوده اند؛ مردم ما در دنیا با این کار به عنوان مردمی که رای و عزم قاطع دارند و دلشان امیدوار است چون خدا را در نظر می گیرند، شناخته می شوند.

نماینده ولی فقیه در فارس دهه مبارک کرامت را مورد اشاره قرار داد اظهار کرد: امیدواری ناشی از ایمان است و مردم ما به آینده بهتر امید دارند لذا فریب نمی خورند و دشمنان نتوانستند مردم ما را ناامید کنند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: کشور ما کشور امام زمان است و مردم ما در امتحانات مختلف هشیار هستند و بار دیگر به فرامین مقام معظم رهبری گوش فرا دادند و با حضور موثر در صحنه مسیر تقوا و توکل را انتخاب کردند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه حضور در انتخابات نشان داد مردم ما سزاوار توصیف های مقام معظم رهبری هستند، تاکید کرد: انتخاب مردم نشان از این است که با توکل وارد مسیر شده اند لذا ما همواره حق خود را با قدرت می گیریم و مسیر عزت را انتخاب کرده ایم چراکه منتخب مردم حاضر نیست با رئیس جمهور آمریکا دیدار کند که این را با شفافیت به خبرنگار پاسخ می دهد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری معتقد است که امروز مردم ما آزادگی خود را بعنوان میراث امام حسین (ع) به تصویر می کشند و به سربلندی ایران رای داده اند؛ مردم شیراز با شرکت در انتخابات نشان دادند که با توکل به سوی خداوند رفتند لذا به آنها توصیه می کنم در این مسیر همواره دلگرم و محکم باشند.

وی اضافه کرد: به برکت عنایت الهی بسیاری از مشکلات پیش روی مردم رفع می شود و خدای متعال جواب صبر و استقامت مردم شیراز را به برکت حضور مبارک حضرت احمد ابن موسی (ع) خواهد داد.

آیت الله دژکام در خطبه دوم با گرامیداشت شهدای هفتم تیر، شهادت آیت الله شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه از تمامی زحمات دستگاه قضایی برای گسترش عدالت در جامعه تقدیر کرد و گفت: هر چه برای ایجاد عدالت در جامعه تلاش کنیم، در واقع برای تحقق عدل امام زمانی (عج) تلاش کرده ایم لذا پیشگیری از وقوع جرم باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد و همه مردم و دستگاه ها در این راستا باید تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه لازمه پیگیری، آموزش مناسب است اظهار کرد: در بحث پیشگیری از وقوع جرم باید آموزش های بومی داده شود و سرفصل هایی ارائه شود و اهل علم، حوزه های علمیه و دانشگاه ها نقش اجتماعی در این حوزه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس روز مبارزه با مواد مخدر را مورد توجه قرار داد و افزو: جلوگیری از تولید و قاچاق مواد مخدر به عهده نیروهای انتظامی است لذا در این مسیر تلاش های زیادی صورت گرفته اما نیاز است در بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر باید کار در دامنه گسترده تری انجام شود تا افرادی که مصرف مواد مخدر را ترک می کنند مجددا به دام آن کشیده نشوند.

آیت الله دژکام در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه در شهر شیراز عده ای از خیران برای افرادی که مصرف مواد مخدر را ترک کرده اند، ایجاد اشتغال کرده اند؛ تاکید کرد: لازم است در این راستا به صورت ویژه با کمک دستگاه قضایی فارس و تعامل سایر دستگاه ها در جامعه شاهد اشتغال کافی در این حوزه باشیم و اقدامات اجتماعی نیز برای پذیرش این افراد در جامعه به عنوان یک کار فرهنگی انجام شود.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان