کد خبر: ۱۴۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

آلمان استفاده از پرچم و نماد جنبش حماس را ممنوع کرد

همزمان با تشدید فشارها علیه فعالیت‌ حامیان گروه‌های مقاومت اسلامی در غرب، آلمان رسما استفاده از پرچم و نماد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)‌ را ممنوع کرد.
آلمان استفاده از پرچم و نماد جنبش حماس را ممنوع کرد

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، با گذشت بیش از یک سال از اقدام برلین در «تروریستی» خواندن جنبش حزب‌الله لبنان و انتشار اخباری اخیرا درباره قصد آلمان برای ممنوع کردن استفاده از پرچم جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، این کشور، امروز (جمعه)، رسما از استفاده از نمادهای حماس را ممنوع کرد.

پارلمان فدرال آلمان در چند اصلاحیه با رأی ائتلاف «اتحادیه دموکرات مسیحی-اتحادیه سوسیال مسیحی» و حزب سوسیال دموکرات که ائتلاف دولت را در این کشور تشکیل می‌دهد، طرح مذکور را به تصویب رساند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، در قانون یادشده استفاده پرچم‌ها و نمادهای‌ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در خاک آلمان به طور کلی ممنوع شده است.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که پرچم‌ها و سمبل‌های حماس اخیرا در سطح گسترده‌ای از خاک آلمان به ویژه در جریان تظاهرات اخیر علیه اشغالگران اسرائیلی به اهتزاز در آمد.

پیش از این، «تورستن فِرِی» یکی از رهبران حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی» آلمان در دفاع از این اقدام علیه مقاومت فلسطین، حماس را تروریستی خوانده بود و خواستار دفاع از «شهروندان یهودی» شده بود.

او در گفت‌و‌گو با یکی از روزنامه‌های آلمانی گفته بود: «ما نمی‌خواهیم پرچم‌های سازمان‌های تروریستی در خاک آلمان به اهتزاز در بیایند. تصویب (ممنوع کردن اهتزاز پرچم حماس در اماکن عمومی آلمان) به طور واضح نشاندهنده حمایت از شهروندان یهودی‌مان است».

تحرکات تازه برلین برای تشدید ضدیت با گروه‌های مقاومت اسلامی در شرایطی انجام شده که در جریان جنگ ۱۲ روزه علیه نوار غزه و همزمان با افزایش حمایت افکار عمومی کشورهای مختلف جهان از فلسطینیان، در بزرگ‌ترین شهرهای آلمان تظاهرات حمایت از فلسطین و در مخالفت با صهیونیست‌ها برگزار شد.

مقام‌های آلمان سابقه طولانی در انجام اقدامات علیه گروه‌های مقاومت اسلامی به منظور جلب حمایت و خشنودی رژیم صهیونیستی را در کارنامه خودشان دارند.

یازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ بود که وزارت کشور آلمان حزب‌الله لبنان را یک «سازمان تروریستی» خواند و اعلام کرد، فعالیت‌های آن را در خاک این کشور اروپایی ممنوع کرده است .

انتهای پیام/ع

منبع: فارس
نظرات بینندگان