کد خبر: ۱۴۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۵ تير ۱۴۰۰
پشت پرده انتخابات شوراهای شهر چه میگذرد:

از مافیای زر و زور در برگزاری زودهنگام تبلیغات در باغ های لاکچری تا لیست تضمینی شوراهای شهر و روستا

در گفتگو با چند تن از کاندیداهای شورای شهر شیراز به نکات جالب، تامل برانگیز و گاه تاسف بار برخورد کردم که شاید تاکنون مردم با عدم اطلاع از اینگونه اتفاقات به افرادی رای داده اند که تنها مزیت و برتری آنها وارد شدن شان به لیست های بی برنامه و منفعل بوده و بس.
از مافیای زر و زور در برگزاری زودهنگام تبلیغات در باغ های لاکچری تا لیست تضمینی شوراهای شهر و روستا
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، اکنون که انتخابات به پایان رسیده و اسامی نامزهای شورای شهر اعلام شده است گفتگویی با برخی از کاندیداهای شوراهای شهر انجام داده ایم تا به برخی از ابهامات موجود که دراذهان هواداران دیگر کاندیداها به وجد آمده پاسخ دهیم.

ابهامات و پرسش هایی که اگر کمی با دقت و تامل بیشتری به آن ها پرداخته شوود قطعا می‌تواند راهکار مناسبی باشد در راستای انتخابات سالم و پرشور تر در دوره های بعد و همچنین افزایش مشارکت بیشتر مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا.


در گفتگو با چند تن از کاندیداهای شورای شهر شیراز به نکات جالب، تامل برانگیز و گاه تاسف بار برخورد کردم که شاید اکنون مردم با عدم اطلاع از اینگونه اتفاقات به افرادی رای داده اند که تنها مزیت و برتری آنها وارد شدن شان به لیست های بی برنامه و منفعل بوده و بس.

در ادامه باید گفت، آسیب شناسی های لازم پس از هر رویدادی می‌تواند مسیر را برای انتخاب ها و تصمیمات آینده روشن تر و شفاف تر سازد.
چرا برخی افراد با تبلیغ وتشویق ، اصرار بر ورود و معرفی کاندیداها به صورت لیست دارند؟ مگردر لیست ها چه اتفاقاتی قرار است بیافتد که در غیر آن نمی افتد؟

مافیای پشت این لیست ها چه کسانی هستند که بارها در همین لیست ها تا شب انتخابات اعمال تغییرات گسترده صورت می گرفت؟

چرا شرط حضور در لیست ها در ازای اخذ مبالغ چند صد میلیونی و دلالی های مختلف شکل گرفت این پول ها صرف چه موضو‌عاتی میشود؟ 

  از نظر قوانین جاری و نظارتی حاکم بر موضوعات شورا در کیفیت و کمیت تبلیغات مرز تبلیغات تا به کجاست؟ 

با وجود تکرار افراد منتخب دوره های قبل شورا و‌ حمایت های مالی عجیب مافیای زر و زور در برگزاری زودهنگام تبلیغات در باغ های لاکچری چمران و صدرا و دعوت از افراد متمول بصورت پیامک و ... بر چه اساسی بوده است ؟ 

منافع چه کسانی قرار است با حضور  افراد منتخب در  لیست تامین شده و یا  در صورت عدم ورود به شورا به مخاطره می افتد ؟

با وجود تکرار  همین افراد در لیست ها و منتخبین شورا  علت  محروم ماندن و در واقع  محروم  نگهداشتن عمدی سال های اخیر مردم و مناطق کمتر برخوردار همچون سعدی، دستخضر، کتس بس، مهدی اباد، حجت اباد، شرغان . سلطان آباد و ...   در چیست؟ 

علت خرید رأی ها در روز انتخابات با کارت هدیه، برنج خام و پخته، تراول و تریاک و.... در مناطق محروم چیست ؟

علت عدم ثبت الکترونیک برخی آرا رأی دهندگان در روز رای گیری به بهانه خرابی سیستم الکترونیک و امتناع اولیه از دریافت رای فیزیکی و انجام توام با اکراه آن چه دلیلی داشته؟


 آیا واقعا آن رأی های دستی در شمارش محسوب گردیده ؟ و علت حضور وابستگان نسبی کاندیداهای شورا در میان عوامل صندوق که بعنوان ناظر تخلف خود مرتکب تخلف و ترغیب مردم به کاندیدای مورد نظرشان داشتند چه بود؟


علت تبعیض در نحوه تبلیغات که افراد منتخب شورای امروز و کاندیداهای لیست دیروز که از قبل در سطح شهر با جانمایی و بنرهای یکدست با سازه های داربستی در نقاط در معرض دید و بیش از ۳ متری در محل از پیش تعیین شده با داربست بر چه اساسی بوده؟


 اسپانسر مبالغ میلیاردی این بنرها  و تبلیغات افراد لیست و منتخبین از چه محلی و توسط چه کسانی تامین گردیده است ؟


منتخبین خروجی لیست تضمینی شورا با انجام هزینه های سرسام آور چگونه این هزینه ها را از جیب مردم جبران خواهند کرد؟ با فقیرتر کردن و وابسته تر کردن فقرا در حاشیه شهر و مناطق محروم شیراز تا روز رای گیری بعدی ؟؟؟

در روز دوم و سوم تبلیغات  علت یورش شبانه برخی افراد معلوم الحال برای جمع آوری تبلیغات رقبای این لیست ها به بهانه پاکسازی چه بود؟ 

اگر هزینه های گردهمایی و تبلیغات گسترده و بدون مرز منتخبین شورا یا بهتر بگویم کاندیدای لیست  مافیایی و تضمینی با نیات خیر خواهانه با شعار  خدمت به مردم، بجای این  هزینه های میلیاردی هدر رفته، صرف کمک به فقرا و محرومین و مناطق کمتر برخوردار شده بود چه می شد؟ 

جلسات مخفی و سازمان یافته  تحمیلی و وعده های اغواگرانه مافیای لیست با حضور یاوران شورای محلات تحت عنوان ائتلاف و سهمیه ۵ نفره برای انتخاب افراد مطروحه در لیست،  همه اینها و سوالات مشابه دیگر از اقدامات مشکوک حامیان و پشتیبانی از تخلفات مختلف در مصادره آرا  ذهن همگان را بخود مشغول ساخته و در این ارتباط مردم حق دارند منتخبین و خائنین به امانت( رای ) نزد متولیان بوده را بشناسند. 

از این رو به نظر من مردم بایست در پاسخگو نمودن منتخبین خود در شفاف سازی  اقدامات  انتخاباتی تلاش و مشارکت بیشتری نموده تا در آینده شاهد تکرار این مصیبت ها نباشیم.


انتهای پیام/س




نظرات بینندگان