کد خبر: ۱۴۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۰
استاندار فارس تاکید کرد:

لزوم برنامه‌ریزی در راستای کاهش مشکلات اقتصادی فرهنگیان

رحیمی گفت: عدم دغدغه فرهنگیان زمینه انتقال مناسب علم و دانش را به دانش آموزان فراهم می‌کند و در این راستا باید در کاهش مشکلات اقتصادی آنان برنامه ریزی کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عنایت اله رحیمی عصر امروز 6تیرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با گرامی داشت هفته قوه قضائیه و با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از اقشار فرهنگی گفت: رشد و توسعه کشور در گرو حمایت از این اقشار است و به همین دلیل لازم است حمایت مادی و معنوی از معلمان انجام گیرد. 

وی افزود: عدم دغدغه فرهنگیان زمینه انتقال مناسب علم و دانش را به دانش آموزان فراهم می‌کند و در این راستا باید در کاهش مشکلات اقتصادی آنان برنامه ریزی کرد. 

رحیمی استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را از جمله روش ها برای تامین نیاز آموزشی عنوان کرد و گفت: افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و توسعه فضای آموزشی آن از جمله برنامه های ما بوده و در این راستا زمین لازم  نیز تخصیص داده شده است. 

استاندار فارس با ابراز خرسندی از اجرای طرح اهدای گوشی و تبلت به دانش آموزان نیازمند افزود: اقدامی ارزشمند انجام گرفته که با حمایت های مردمی گسترش خواهد یافت. 

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین تامین مسکن فرهنگیان را از جمله موضوعات مهم عنوان کرد و افزود: حمایت و تلاش همه جانبه وزارت خانه های متولی لازمه حل این مشکل است. 

رحیمی در ادامه به توسعه مدارس امین در استان نیز اشاره کرد و افزود: توسعه این مدارس روش مناسبی برای آموزش های علمی و دینی است و البته باید در یک پیمایش علمی نتایج این فعالیت ها سنجش شود. 

وجود 137مدرسه امین در فارس

مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در ادامه به تامین مسکن ملی فرهنگیان و کارهایی که در این راستا انجام شده است، اشاره کرد و گفت: استاندار فارس به مدیران مسکن و شهرسازی شهرستانها تاکید کرد در چند شهرستانی که مشکل زمین وجود دارد تا حداکثر بیست روز آینده مشکل را مرتفع کنند.

فرهاد اسماعیلی در ادامه به موضوع توسعه مدارس امین در استان اشاره کرد و افزود: در این مدارس مبلغینی از حوزه علمیه حضور پیدا کرده و مباحث دینی را تبلیغ می‌کنند و به دانش آموزان در زمینه تربیت دینی و سبک اسلامی آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه این طرح از سال 1389 آغاز شد، اظهار کرد: تا پایان سال 1398 بالغ بر 69مدرسه در استان وجود داشت اما بعد از آن با یک سرعت فزآینده روبرو بودیم به گونه ای که این آمار اکنون به  137مدرسه رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: مقرر گردیده  تا پایان سال جاری، 1500مدرسه  با حضور مبلغین مخصوص و آشنا به آداب و رسوم و ویژگی های هر منطقه که توسط حوزه علمیه آماده می‌شوند در مدارس شروع به کار کنند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان