کد خبر: ۱۴۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۷ تير ۱۴۰۰

انتقاد از قرارداد ۳ میلیارد تومانی شهرداری شیراز با یک کارگردان تهرانی/ هنرمندان و کارگردانان بومی مورد حمایت قرار گیرند

دبیر خانه فیلمسازان استان فارس از قرارداد سه میلیاردتومانی شهرداری شیراز با یک کارگردان تهرانی انتقاد و خواستار حمایت جدی و بیشتر شهردار و اعضای شورای شهر شیراز از فیلمسازان بومی شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،  ابراهیم شیشه گر دبیر خانه فیلمسازان انقلاب اسلامی استان فارس گفت: با خبر شدیم روز گذشته اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه خود، لایحه شهرداری شیراز درباره سرمایه گذاری  ۳۰میلیارد ریالی برای ساخت فیلم سینمایی ۲۸۸۸ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کیوان علی محمدی بررسی و به تصویب رسانده است.

وی افزود: بر این اساس، شورای شهر به شهرداری شیراز اجازه داده است که بودجه یادشده را از محل ردیف اعتباری بودجه مصوب آموزش شهروندی سال ۱۴۰۰سرمایه‌گذاری کند.

دبیر خانه فیلمسازان استان فارس در ادامه با اعلام اینکه اتفاق مبارکی است که پس از سالها شهرداری شیراز به حوزه فیلم های بلند هم روی خوش نشان داده افزود: پیش از این بسیاری از کارگردانان شیرازی درخواست همکاری برای ساخت پروژه های مشترک تله فیلم و سینمایی به شورا و شهرداری شیراز ارائه کرده اند اما همگی بدون نتیجه مانده است.

وی تصریح کرد: باید شهردار و اعضای فعلی شورای شهر پاسخگو باشند چطور برای یک کارگردان نه چندان نام آشنای تهرانی که می تواند از ظرفیت عظیم شهرداری تهران استفاده کند فرصت همکاری و تامین 3 میلیاردتومان وجود دارد اما برای فیلسمازان بومی تاکنون چنین چیزی ممکن نشده است!

شیشه گر با انتقاد از تبعض های بسیار زیادی که در سطح کشور نسبت به فیلسمازان تهرانی و شهرستانی وجود دارد،افزود: به اندازه کافی ما در تهران شاهد این تبعض ها هستیم و بر کسی هم پوشیده نیست، از شهردار و اعضای شورا خواهش می کنم در این روزهای آخر مسئولیت خود پای این تبعیض ها به شیراز باز نکنند تا حداقل هنرمندان خاطره تلخی را از شما در ذهن نداشته باشند.

این فعال فرهنگی در پایان با اعلام آمادگی برای همکاری مشترک خانه فیلمسازان فارس و شهرداری شیراز در زمینه تولیدات در حوزه آموزش شهروندی تاکید کرد: قطعاٌ فیلمسازان شیرازی بهتر می توانند با توجه به فرهنگ محل سکونت خود آموزش های شهروندی را بهتر به مردم منتقل کنند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان