کد خبر: ۱۴۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

به صدا درآمدن زنگ خطر موج پنجم کرونا در استان/ شمار جان باختگان کرونا در فارس به 4798 نفر رسید!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد شمار جان باختگان کرونا در فارس به چهار هزار و 798 مورد رسید.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 964 هزار و 138 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، 275 هزار و 698 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، 112 هزار و 184 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 17 هزار و 675 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 293 هزار و 373 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید:

گزینه‌های احتمالی برای شهرداری تهران

گل استقلال ملاثانی اهواز کاملا خطابود

ادعای ایجاد محدودیت مجلس برای کار در فضای مجازی صحت ندارد

سرباز فراری‌ها خودشان را معرفی کنند/ از مجازات خبری نیست!

پایان حالت آماده باش حشد شعبی در اطراف بزرگترین پایگاه نظامی در عراق

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و 150 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 136 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی همچنین از بهبودی 266 هزار و 550 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن 8 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و 797 نفر اعلام کرد.

دکتر همتی اعلام کرد: 281 هزار و 749 مورد دوز اول واکسن و 108 هزار 350 مورد دوز دوم واکسن دریافت کرده اند و مجموع واکسن تزریق شده تا امروز 390 هزار و 99 مورد می باشد؛ همچنین امروز دو پایگاه برای افراد جامانده از واکسیناسیون دوز دوم و سالمندان بالای 70 سال که هنوز موفق به دریافت دوز اول واکسن نشده اند، فعال می باشد.

او از مردم خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص واکسیناسیون تنها به وب سایت دانشگاه مراجعه کنند تا از زمان و مکان واکسیناسیون مطلع شوند؛ زیرا تنها مرجع اطلاع رسانی در زمینه واکسیناسیون سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانیhttps://covidvaccine.sums.ac.ir  می باشد.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: از آن جایی که زنگ خطر موج پنجم کرونا در استان به صدا درآمده است و متاسفانه  ظرفیت سه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، بیمارستان شهید فقیهی و بیمارستان شهید چمران به عنوان بیمارستان ها مرجع کرونا، در حال تکمیل شدن است و در برخی از بیمارستان ها لیست انتظار تشکیل شده است و این نشانه آن است که استان ما در آستانه ورود به وضعیت بحران و حاد می باشد. 

دکتر همتی از مردم استان فارس خواست تا با حساسیت بسیار بالایی نسبت به رعایت کردن پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در مراسم های ختم و عروسی که باعث به خطر افتادن سلامت خود و اطرافیان می شود، خودداری نمایند تا از سرایت بیماری از نقاط جنوبی استان به دیگر مناطق جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان