کد خبر: ۱۴۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

تصویب مجوز دریافت برات‌کارت در شورای اسلامی شهر شیراز

در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورا اسلامی شهر شیراز لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره مجوز دریافت برات‌کارت، با کسب آرای لازم، به تصویب رسید.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در ماده‌واحده ذیل این مصوبه عنوان شده است که شهرداری شیراز می‌تواند تا سقف بودجه مصوب ردیف اعتباری مربوط به تسهیلات دریافتی از بانک و تعهدات مالی، برات‌کارت‌هایی با نرخ کارمزد ۲.۵ درصد و با پیش‌پرداخت ۱۰درصد به بستانکاران پیمانکار شهرداری اختصاص دهد. این برات‌کارت‌ها با سررسید‌های چهار تا دوازده‌ماهه از طریق بانک شهر به واجدان شرایط تعلق می‌گیرد.

شوراییان در دستور کار بعدی این جلسه ایراد فرمانداری شهرستان شیراز را به مصوبه‌ای درباره تهاتر و واگذاری سهم شهرداری حاصل از پروژه‌های اوراق مشارکت بررسی کردند.

بیشتر بخوانید:

گزینه‌های احتمالی برای شهرداری تهران

گل استقلال ملاثانی اهواز کاملا خطابود

ادعای ایجاد محدودیت مجلس برای کار در فضای مجازی صحت ندارد

سرباز فراری‌ها خودشان را معرفی کنند/ از مجازات خبری نیست!

پایان حالت آماده باش حشد شعبی در اطراف بزرگترین پایگاه نظامی در عراق

در ماده‌واحده این مصوبه، عبارت "و سایر املاک شهرداری" به بعد از عبارت "و یا مجوز فروش و پیش‌فروش آن از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ گردیده است" و همچنین "عبارت با رعایت بند یک ماده ۳۱ آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران تسری‌یافته به سایرکلانشهر و ماده ۱۹ آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها" به بعد از عبارت "بانک شهر" اضافه شد.

در ماده‌واحده این مصوبه عنوان شده که شهرداری شیراز مجاز است قرارداد سرمایه‌گذاری حداکثر تا سقف ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به روش مشارکت مدنی به این طرح اختصاص دهد.

گفتنی است این مجموعه فرهنگی و تفریحی در اراضی ۵۷هکتاری وحدت با پلاک ثبتی ۳/۱/۲۴۳۴ در عرصه‌ای به مساحت سه هکتار و زیربنایی بالغ بر ۴۵هزار مترمربع مطابق با ضوابط شهرسازی قرار دارد؛ افزون بر این، شهرداری موظف است با اخذ نظریه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص ارزش مالی قرارداد و درصد سهام طرفین از پروژه یادشده، ضمن رعایت آیین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری و همچنین رعایت صرفه و صلاح شهرداری از طریق مناقصه عمومی در این زمینه اقدام کند.

بر اساس تبصره این مصوبه، شهرداری مکلف است پیش از فراخوان، قرارداد سرمایه‌گذاری را به تأیید کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورا برساند.


انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان