کد خبر: ۱۴۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

زانوی دولت روی گلوی تولیدکنندگان

در حالی که گرانی و کمبود نهاده های دامی و علوفه و افزایش سایر هزینه‌های تولید، دامداران را با چالش جدی مواجه کرده، دولت حاضر نیست از قیمت‌گذاری دستوری دست بردارد.

به گزارش سرویس رصد اقتصادی شیرازه، در حالی که گرانی و کمبود نهاده های دامی و علوفه و افزایش سایر هزینه‌های تولید، دامداران را با چالش جدی مواجه کرده، دولت حاضر نیست از قیمت‌گذاری دستوری دست بردارد.

 در صنعت دامداری نیز تجربه قیمت گذاری دستوری دولت در حال تکرار است؛ از سال گذشته هشدارها درباره وضعیت نامطلوب تأمین نهاده‌های دامی و خطر حذف دام‌های مولد افزایش یافت و امسال نیز خشکسالی موجب فقر شدید مراتع کشور و در نتیجه کمبود علوفه شده و به وضعیت بحرانی تولید دامن زده است ضمن اینکه در خردادماه نیز نرخ سبوس آزاد شد که در نتیجه این اقدام، به گفته سید احمد مقدسی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور، قیمت سبوس از ۱,۴۰۰ تومان در هر کیلوگرم به ۴,۷۰۰ تومان در هر کیلوگرم رسید.

 بیشتربخوانید:



تصویب مجوز دریافت برات‌کارت در شورای اسلامی شهر شیراز


 فعالان صنعت دامداری معتقدند بعد از اینکه در آذرماه ۱۳۹۹ قیمت شیرخام ۴,۵۰۰ تومان تعیین شد، قیمت فرآورده‌های لبنی چندین مرتبه افزایش یافت بنابراین هم اکنون که نرخ شیرخام به دلیل افزایش سرسام آور نرخ مؤلفه‌های تولید، باید حدود ۴۵ درصد رشد کند، دلیلی ندارد که قیمت لبنیات ۷۰ درصد گران شود.

انتهای پیام/ش/ر
برچسب ها: شیر ، دامداران ، دولت ، گرانی
نظرات بینندگان