کد خبر: ۱۴۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

جهانی عاری از سلاح های شیمیایی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و مدیرعامل انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی استان با صدور بیانیه ای مشترک، خواستار جهانی عاری از سلاح های شیمیایی شدند.
به گزارش سرویس ایثار و شهادت شیرازه، در متن بیانیه مشترک محمد جواد محمدی پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و محمدرضا حاجی پور مدیرعامل انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی استان آمده است:

جانبازی، مدال افتخاری است که خداوند متعال این نعمت ارزشمند را نصیب انسان‏های پاک و بی‏ آلایش خود می‏ نماید. انسان‏هایی که از هستی و جان خویش در راه رضایت حق گذشته و در این راه، صبر و مقاومت می‏ کنند.

اکنون که در آستانه هفتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت و هشتم تیرماه روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی قرار داریم، به ساحت مقدس شهدا و جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس، به خصوص واقعه دردناک بمباران شیمیایی شهر سردشت ادای احترام نموده و بر مقام صبر و استقامت آن بزرگواران سر تعظیم فرود می آوریم.

امروز بیش از سه دهه از آن واقعه اسفناک می گذرد و هنوز زخم های مصدومان و جانبازان شیمیایی سردشت التیام نیافته و خس خس نفس هایشان گواهی آشکار بر مظلومیت آن عزیزان است. با وجود تأیید بازرسان سازمان ملل در زمینه استفاده گسترده حزب بعث عراق از سلاح های میکروبی و شیمیایی در دوران دفاع مقدس علیه ملت مظلوم ایران اسلامی، دولت های تأمین کننده این سلاح ها هیچگاه به صورت جدی در مجامع بین المللی مورد پیگیری کیفری قرار نگرفتند.

اینجانبان به نمایندگی از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و ایثارگران و همدردی با مصدومین و جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس، خواستار برخورد قاطع مجامع حقوقی بین المللی با دولت های تامین کننده و استفاده کننده از این گونه سلاح های نامتعارف بوده و پیگیر استیفای حقوق بازماندگان و جانبازان شیمیایی و ایجاد جهانی عاری از سلاح های شیمیایی و میکروبی می باشیم.

محمد جواد محمدی پور
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس
 
محمدرضا حاجی پور 
مدیرعامل انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی استان فارس

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان