کد خبر: ۱۴۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

دفترچه‌های کاغذی بیمه خدمات درمانی مددجویان بهزیستی فارس حذف شد

مدیرکل بهزیستی فارس از حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه خدمات درمانی مددجویان از ابتدای تیر ماه خبر داد و گفت: احراز هویت بیمه شدگان از طریق کد ملی و سامانه های سازمان به هنگام دریافت خدمات بیمه ای انجام می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید محمد صادق کشفی نژاد مدیرکل بهزیستی فارس از الکترونیکی شدن تمامی خدمات بیمه درمان برای کلیه مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: اطلاعات همه افراد تحت پوشش بهزیستی که در سامانه ارمغان ثبت نام شده‌اند و از بیمه دیگری برخوردار نیستند به بیمه سلامت اعلام شده است. 

وی در ادامه با بیان اینکه از تیر ماه ۱۴۰۰ دفترچه بیمه مددجویی حذف شده و افراد تحت پوشش بهزیستی با کد ملی خود می‌توانند از خدمات درمان در مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت بهره مند شوند، افزود: ۶۵ هزار و ۷۸۰ نفر مددجو در فارس بیمه خدمات درمانی دارند و با توجه به اینکه تاریخ اعتبار دفترچه های بیمه شدگان تحت پوشش سازمان بهزیستی خرداد ماه به پایان رسیده است، نیازی به مراجعه مددجویان برای تمدید دفترچه بیمه به دفاتر پیشخوان نیست. 

مدیرکل بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: به منظور کاهش تردد و تجمع بیمه شدگان در دفاتر پیشخوان، اجتناب از شیوع ویروس کرونا و همچنین گسترش تبادل الکترونیکی اطلاعات، مقرر شد از ابتدای تیرماه احراز هویت بیمه شدگان از طریق کد ملی و سامانه های سازمان به هنگام دریافت خدمات بیمه ای انجام شود. 

به گفته کشفی نژاد، بر اساس قانون برنامه ششم توسعه بیمه سلامت مجری و سازمان بهزیستی به عنوان ناظر و ارائه دهنده اطلاعات سالانه در این خصوص اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/ح 
نظرات بینندگان