کد خبر: ۱۴۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

توسعه پارک‌های فناوری موجب پیشرفت علمی کشور خواهد شد

فرمانده سپاه فجر با تأکید بر ضرورت توجه به جایگاه علم و پژوهش گفت: توسعه هر چه بیشتر پارک‌های علم و فناوری در سطح کشور مروج امید و نشاط در جامعه نخبگان و موجب پیشرفت علمی کشور خواهد شد.
به گزارش شیرازه، آئین گرامیداشت روز صنعت و معدن با حضور سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر و جمعی از مدیران بخش صنعت و معدن استان امروز، 9 تیرماه به میزبانی پارک علم و فناوری فارس برگزار شد.

سردار بوعلی در این مراسم با بیان اینکه اهمیت و جایگاه علم و پژوهش باید بیش از پیش در جامعه تبیین شده و دغدغه مسئولان مرتبط باشد، گفت: توسعه هر چه بیشتر پارک‌های علم و فناوری در سطح کشور مروج امید و نشاط در جامعه نخبگان و موجب پیشرفت علمی کشور خواهد شد.

وی با تصریح اینکه صنایع و معادن یکی از ارکان اساسی بخش اقتصاد و تولید در کشورها هستند، گفت: حوزه صنعت و معدن یکی از مهم‌ترین بخش‌های مرتبط با اشتغال در کشور است و اگر رشد و شکوفایی هر چه بیشتر در این حوزه اتفاق بیفتد شاهد اشتغالزایی برای جوانان خواهیم بود.

فرمانده سپاه فجر با تأکید بر اهمیت خودکفایی در صنایع پیشرفته و تولید کالاهای مورد نیاز در داخل کشور، گفت: با اعتماد و اتکاء به جوانان نخبه کشور به بسیاری از محصولات و تکنولوژی‌های نوین دست یافته‌ایم که نمونه‌هایی از این موارد در همین پارک علم و فناوری فارس قابل مشاهده است.

وی با اشاره به آمادگی سپاه فجر برای همکاری و تعامل هر چه بیشتر با مجموعه‌های دانش‌بنیان استان فارس، گفت: اقشار تخصصی بسیج از جمله اقشار فعال و تاثیرگذار در عرصه علم و پژوهش هستند که می‌توان ظرفیت‌های این متخصصین را با شبکه علمی پارک علم و فناوری بیش از پیش هم‌افزا کرد. این هم‌افزایی می‌تواند نیازها و مشکلات استان فارس در عرصه علم و فناوری را حل کند.

فرمانده سپاه فجر فارس بیان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه علمی که برای اولین بار در کشور بین سازمان ها و نهادهای فارس صورت می‌گیرد یک گام مهم و تاثیرگذار در راستای شکوفایی علمی و حمایت از نخبگان استان فارس خواهد بود. 

یادآور می‌شود، در این مراسم برای نخستین بار در کشور تفاهم‌نامه همکاری بین سپاه فجر، پارک علم و فناوری فارس، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، شهرک‌های صنعتی و دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در فارس امضا شد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان