کد خبر: ۱۴۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۰ تير ۱۴۰۰
قاضی زاده هاشمی:

جدی ترین کار دولت انقلابی آینده زدودن تناقض در جامعه است/ وظیفه داریم به دولت آیت الله رئیسی کمک کنیم

نماینده مردم مشهد در مجلس اسلامی با حضور در جمع جوانان انقلابی شیراز گفت: تناقض باید از بین برود و آدرس اشتباه به مردم نباید داد، در نظام ارزشی ما انتصاب مدیران، کارآمدی و... باید اسلامی باشد وگرنه این تناقض باعث ایجاد مشکل در جامعه می شود لذا جدی ترین کار دولت انقلابی آینده، زدودن تناقض در جامعه است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در سفر خود به شهر شیراز سومین حرم اهل البیت(ع) در نشستی صمیمی با جوانان انقلابی شیراز گفت: انتخابات این دوره شرایط خاص خودش را داشت و تلاش های زیادی در استان فارس و شهرستان های مختلف برای حضوری پرشور و بررسی برنامه های کاندیدا ها شکل گرفت.

وی افزود: کشور ما با تمام مجاهدت هایی که در مسیر انقلاب اسلامی اتفاق افتاده و کار های بزرگی شکل گرفته و در ابعاد مختلف وضعیت قابل قبولی ندارد و نه تنها نتوانسته این آرمان های انقلاب را محقق کنیم و نتوانسته ایم مردم را بعضا همراه سازیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه دولت ها در آغاز راه خودشان سعی در احصا عوامل عدم موفقیت دولت قبلی می پردازند، تاکید کرد: دولت گذشته این موضوع را به اصل انقلابی بودن کشور ما نسبت داد لذا دشمنان خارجی را عامل تمامی مشکلات معرفی کرد و در جامعه مطرح کرد که اگر فیتیله انقلابی گری را کمی پایین بکشیم، دشمنان در مذاکرات کوتاه خواهند آمد اما با ناکارآمدی وضع بدتر شد.

قاضی زاده هاشمی، دعوت آیت الله رئیسی از سایر نامزد های ریاست جمهوری را ابتکار رئیس جمهور منتخب دانست و گفت: این جلسه برای گفتگو درخصوص راه حل های مشکلات کشور بود لذا در آنجا مطرح کردم که اصلی ترین عامل عدم موفقیت دولت قبلی روش مدیریت کشور مبتنی بر مسائل زودگذر است چراکه در صدد رفع بحران های زمان حال به صورت مقطعی بودند و آینده نگری وجود نداشت.

به گفته این مقام مسئول، مدیریت کنونی کشور معضل است لذا باید به صورت کلیدی و اساسی حل کرد، مسائلی مهم اکنون در پیش روی ما مثل سالمندی، تجرد قطعی تعداد کثیری از افراد جامعه، کاهش روستاییان و... وجود دارد اما دیده نمی شود؛ مسائل در حال تکرار هستند و به موضوعات جدی تر و عمیق تر توجه نمی شود.

وی معتقد است که برای عوض کردن این نگاه لازمه است نوع تفکر جامعه تغییر پیدا کند و برای اجرا برنامه ها نیاز به گفتمان سازی چون حتی اگر یک دولت گفتمانی روی کار آید ولی در جامعه رایج نشده باشد با مقاومت روبرو خواهد شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تبلور دولت انقلابی در عرصه ساسیت را نحوه تعامل ما با نظام سلطه و مذاکرات دانست و خاطرنشان کرد: در عرصه مبارزه با فساد، اصلاح نظام اداری و ایجاد شفافیت در نظام اداری شعار دولت انقلابی است اما باید بررسی کرد که چرا در عمل این شعار ها تحقق پیدا نمی کند؟ زیرا منافع عده ای در خطر است چراکه گفتمان، گفتمان رایج نیست.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه رشد مردم و دولت با یکدیگر است و اگر سطح نگاه عموم مردم همزمان رشد پیدا نکند، مشکلات پدید خواهد آمد اظهار داشت: برای هر تحولی مقدمه اجتماعی لازمه است، باید جامعه همراه بشود لذا نقش خواص پر رنگ می شود تا به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری نظرگاهی را ارائه دادیم و عامه مردم پسندیدند اما تبدیل شدن آن به یک فرهنگ عمومی مسیر طولانی دارد؛ مردم امروزه یه دلیل عملی نشدن شعار دولت های قبلی به عدم باور رسیده اند؛ امروز دولت، مجلس و شورا ها در دست انقلابی ها است و مردم در حال اتمام حجت هستند لذا خطا و اشتباه در این برهه معنی ندارد.

این مقام مسئول برگزاری انتخابات، انتخاب وزیران، استانداران و... را اول کار دانست و اظهار داشت: اگر تک تک نخبگان و مردم احساس مسئولیت نکنند و نقش آفرینی انجام نشود، فرایندی شکل نخواهد گرفت.

قاضی زاده هاشمی خطاب به جوانان انقلابی شیراز گفت: اکنون آغاز جهاد است و وظیفه داریم به دولت آیت الله رئیسی کمک کنیم چراکه برخواسته از انقلاب است لذا در مسیری که انقلاب می پسندد دولت آینده حرکت کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اصلاح بنیادی ارکان کشور همانند آموزش و پرورش، فرهنگ، صنعت و... را همزمان با پاسخ دهی به نیاز های روزمره مردم را لازم و ضروری دانست.

وی با بیان اینکه اکنون ساختار اداره کننده جمهوری اسلامی مطابق با انقلاب اسلامی نیست، خواستار رفع تناقض ها و پاردوکس ها در دولت آینده شد و بیان کرد: بانک ها امروزه ربوی و استضعاف گر بوده و مدیران به دنبال باند بازی هستند لذا نباید انتظار جامعه اسلامی را داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: تناقض باید از بین برود و آدرس اشتباه به مردم نباید داد، در نظام ارزشی ما انتصاب مدیران، کارآمدی و... باید اسلامی باشد وگرنه این تناقض باعث ایجاد مشکل در جامعه می شود؛ جدی ترین کار دولت انقلابی، زدودن تناقض در جامعه است.

وی در پایان با اشاره به اینکه لحظه لحظه زندگی انسان ها باید بندگی باشد، تاکید کرد: امروزه این بندگی باید در راستای دفاع از انقلاب باشد لذا همه ما باید احساس مسئولیت کنیم و در آینده این کشور موثر واقع شویم.

انتهای پیام/ح


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان