کد خبر: ۱۴۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۷ - ۱۰ تير ۱۴۰۰

تشکیل کمیته پایش نهاده های اساسی کشاورزی در شهرستان نی‌ریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: در راستای نظارت بر فرآیند تامین و توزیع ، کمیته پایش نهاده های اساسی کشاورزی در شهرستان نی ریز تشکیل شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، علیرضا بصیری تصریح‌کرد: این کمیته در تاریخ پنجم تیرماه 1400 رسمیت یافته است و اعضای آن مسئولین ادارات و واحدهای تولیدات گیاهی، بهبود تولیدات دامی، حراست وحفظ نباتات این مدیریت و همچنین رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان هستند.


وی خاطرنشان‌کرد:  نظارت، رصد و پایش فرآیندها  و عملیات اجرایی تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی مشمول تخصصیص ارز با نرخ رسمی یا نیمایی (مشمول حمایت یارانه‌ای یا اولویت خاص)  و حصول اطمینان از توزیع مناسب و به‌موقع نهاده‌ها از مبدا تا مقصد (مصرف‌کننده نهایی)  از اهداف اصلی تشکیل این کمیته است.

بیشتر بخوانید:

به گفته وی؛ نهاده‌ های  مورد نظر شامل جو، ذرت؛ دانه و کنجاله سویا، خوراک دام، طیور و آبزیان، انواع کود و بذر، سموم تکنیکال یا آماده، مواد شیمیایی مرتبط و آفت‌کش‌ها، داروها، واکسن‌های دامی، مکمل‌ها و مواد بیولوژیک، مواد ژنومیک، آبزیان و انواع مختلف ماشین‌آلات کشاورزی بهره‌مند از ارز رسمی یا نیمایی است.

بصیری اظهارکرد: در همین راستا و با حضور رئیس شبکه دامپزشکی نی‌ریز از دو واحد دامداری، یک محل توزیع فرآورده های دامی، یک داروخانه گیاهپزشکی و یک انبار توزیع کود بازدید صورت‌گرفت که تذکرات لازم گیاه پزشکی در خصوص نصب برچسب و حمل سریع نهاد های دامی از انبار داده و مقرر شد موارد و مشکلات مطروح شده از سوی دامداران در اسرع وقت پیگیری شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز متذکرشد: این بازدید‌های مشترک چهارشنبه هر هفته انجام خواهد شد و در صورت نیاز، روسای ادارات صمت و تعزیرات نیز اعضای کمیته را همراهی خواهندکرد.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان