کد خبر: ۱۴۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۱۱ تير ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

رفاقت مسئولان برای رفع مشکلات مردم شکل بگیرد/ در دولت جدید برای کاهش فاصله میان دولت و مردم تلاش شود

آیت الله دژکام با اشاره به پایان رقابت ها در انتخابات تاکید کرد: همه مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم، رفاقت کنند لذا کارها را پیش ببرند که موجب امیدواری مردم و روشن شدن آینده کشور می شود.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس امروز در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: شفاعت حضرت محمد (ص) تنها نصیب افراد با تقوا خواهد شد لذا هیچ کار ناشایستی را نباید حتی در خلوت انجام دهیم و با هیچ بهانه ای نباید بی تقوایی را توجیه کرد.

وی افزود: امام صادق (ع) می فرمایند که آنچه که به درد دنیا و آخرت نمی خورد نباید گفته و انجام شود؛ باید از زبان و کلام برای حل مشکلات مردم استفاده کرد اما کلام باید جوری گفته شود که مایه دردسر نشود و با هدف برداشتن باری از روی دوش مردم باید گفته شود.

امام جمعه شیرازبا بیان اینکه خوراک جهنم، لجبازی های این دنیا است و لجبازی کردن موجب سبک شدن افراد می شود، تاکید کرد: احترام به دیگران تنها نباید در ظاهر باشد زیرا باعث می شود جلوی دوبهم زنی ها گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزاری انتخابات با شور و با مشارکت پر رنگ مردم در خرداد ماه را مورد اشاره قرار و تاکید کرد: نباید دنبال حاشیه ها را گرفت چون کشور ما فرصت این حاشیه ها را ندارد و مدیران ما باید با توجه به رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید به سمت جلو حرکت کنند تا اهداف دیگری محقق شود.

آیت الله دژکام تصریح کرد: اکنون رقابت در انتخابات تمام شده است و تمام مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم، رفاقت کنند لذا کارها را پیش ببرند که موجب امیدواری مردم و روشن شدن آینده کشور می شود.

خطیب نماز جمعه شهر شیراز در خطبه دوم با تاکید براینکه اگر کسی امیدش را به غیر از خدا ببندد، خداوند امیدش را ناامید خواهد کرد خطاب به مردم و مسئولان گفت: در مسئله مذاکرات نیز نباید امید داشته باشیم که دیگران مشکلات ما را حل می کنند البته مذاکره خوب است.

تولیت آستان مقدس احمد ابن موسی(ع) با اشاره به اینکه تا خدا نخواهد هیچ کاری انجام نمی شود، افزود: تجربه نشان داده است که راهی که خدایی باشد و با توکل بر خدا پیش برود به نتیجه خواهد رسید.

وی تصریح کرد: باید در دولت جدید، فاصله میان دولت و مردم کاهش یابد و مردم احساس کنند که دولت متعلق به خود آنها است لذا باید برای تحقق این امر در تمام ابعاد تلاش شود.


انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان