کد خبر: ۱۴۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۱۲ تير ۱۴۰۰
تذروی:

هر گونه گمانه‌زنی برای انتخاب شهردار شیراز کذب است

عضو شورای شهر شیراز گفت: شورای شهر می‌تواند شهردار را ابقاء کند و یا می‌تواند به مدت سه ماه سرپرست بگذارد یا می‌تواند شهردار جدید انتخاب کند اما هنوز هیچ شهرداری انتخاب نکردیم و در فضای مجازی چیز‌هایی که می‌گویند کذب است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمدتقی تذروی عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به فرا رسیدن روز شهرداری و دهیاری‌ها گفت: عمر شهرداری بیش از یکصد سال است، در دوران انقلاب اسلامی ما قریب به ۲۱ نفر شهردار می‌شوند و در دوره ۲۲ ساله شورای شهر شیراز ما ۶ شهردار تعویض کرده‌ایم به این معنا که تعویض شهردار‌ها به عهده شورای شهر است؛شهرداری را باید به دور از مسائل سیاسی نگاه کرد چراکه شهرداری یک مجموعه خدمات‌رسان است و قرمز و آبی و چپ و راست برایش مفهوم ندارد.

وی با بیان اینکه شهردار باید از فرصت‌ها در جهت خدمت استفاده کند، اظهار داشت: شهرداری مجموعه‌ای خدمات رسان است لذا خدماتش باید به روز و دقیق و منظم باشد اگر کم کاری کند شما مردم در کوچه و بازار و خیابان ضعف عملکرد را خواهید دید.

بیشتر بخوانید:


به گفته منتخب اول شورای شهر شیراز، خدمات شهرداری هیچ توقفی ندارد، عزا و جشن برایش مفهوم ندارد و این به معنای حاکم بودن یک سیستم منظم در شهرداری است؛ در مجموعه سازمان پسماند ۳۱۲۰ نفر فعالیت می‌کنند تا زباله از درب منازل جمع‌آوری و تفکیک و تبدیل شود، کوتاهی هر یک از نیرو‌های این سازمان، مشکلات و اعتراضات زیادی به دنبال خواهد داشت.

تذروی با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۸ میلیون متر مربع فضای سبز با ارتفاعات اطرافمان که با ۱۲۰ حلقه چاه و ۱۵ قنات توسط ۵۰ دستگاه تانکر آبیاری می‌شوند، خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد و خدمات‌رسان دیگری مثل آتش‌نشانی یا مجموعه تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی نیز بدون وقفه در حال خدمت هستند که در این راستا تقاضا می‌کنم که مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند، برای مثال تفکیک زباله از مبدا بسیار مثمر ثمر خواهد بود، یا آبیاری درختان درب منزل هر کسی بسیار مهم است چراکه ممکن است آبیاری ما تا ۳۵ روز طول بکشد و دوباره به یک درخت برسد لذا باید محافظ فضای سبزمان باشیم.

وی در ادامه انتخابات و حضور مردم در این صحنه سیاسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم انصافاً در دهه کرامت کار بزرگی کردند و صحنه زیبایی را به نمایش گذاشتند و در دهه کرامت آمدند انتخاب ریاست جمهوری را انجام دادند و بهترین‌ها را انتخاب کردند، من همینجا از همه مردم ایران و خواست مردم شیراز تشکر می‌کنم.

این مقام مسئول تصریح کرد: انتخاب آیت الله رئیسی امید را به دل مردم آورده است و امیدواریم اهدافی که در ذهن ایشان است اجرایی بشود، چون همه چشم انتظار کمک و مدیریت توانمندی ایشان هستند که بتوانند مشکلات را حل کنند، کار زیبای دوم مردم فهیم شیراز انتخاب شورای شهر شیراز بود، تیم بسیار خوب و متخصص و متعهدی انتخاب کردید، اعتماد شما به این لیست و این افراد یقیناً نشان از پاسخگویی خدمت بهتر به شما عزیزان است.

تذروی یکی از مهم‌ترین اهداف و وظایف شورا انتخاب شهردار است دانست و بیان کرد: انتخاب شهردار بسیار بسیار مهم است؛ شهردار حکم یک رئیس جمهور در هر شهر را دارد و همه امکانات را در اختیارش قرار می‌دهیم لذا کار مدیریتی سنگینی را برعهده دارد و اگر مدیریت ضعیف باشد، اهداف و قوانین برای رفاه حال شهروندان به درستی اجرا نمی شود.

عضو شورای شهر شیراز انتخاب شهردار شیراز را امری بسیار مهم اعلام کرد و تاکید کرد که این کار باید با دقت و بدون عجله انجام گیرد چراکه مجری مصوبات شورای شهر و قوانین شهردار است.

این مقام مسئول وظایف شورای شهر در قبال انتخاب شهردار را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: شورای شهر می‌تواند شهردار را ابقاء کند و یا می‌تواند به مدت سه ماه سرپرست بگذارد یا می‌تواند شهردار جدید انتخاب کند اما هنوز هیچ شهرداری انتخاب نکردیم و در فضای مجازی چیز‌هایی که می‌گویند کذب است.

تذروی در پایان سخنان خود اعضای شورای شهر را امانتدار شهروندان توصیف کرد و گفت: ما مدافع حقوق شما هستیم، سر شهر با هیچ احدی تعارف نداریم و وام‌دار هیچ کسی نیستیم؛ افتخار ما این است که بسیجی هستیم و بسیجی می‌مانیم و بدانید تمام سعی و توانمان را خواهیم گذاشت و به دور از حاشیه فردی را انتخاب خواهیم کرد که تجربه، تخصص و تعهد داشته باشد و همچنین پاکدست بوده و برای همه ابعاد مدیریت شهری برنامه داشته باشد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان