کد خبر: ۱۴۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

حقوق بشر، کلید واژه ​جنایات آمریکا است

اداره کل حفظ آثار دفاع‌مقدس فارس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم ایالات متحده آمریکا یک تجاوزگر و تروریست بزرگ جهانی است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در بیانیه ۱۲ تیرماه، سالروز حمله جنایتکارانه آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران را نماد حقوق بشر آمریکایی و رژیم ایالات متحده آمریکا را یک تجاوزگر و تروریست بزرگ جهانی دانست.

در این بیانیه آمده است:
۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ (سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) از غم‌انگیزترین روز‌های تاریخ بشریت به ویژه برای ملت ایران است؛ روزی که ولیام راجرز، ناخدای جنایتکار ناو وینسنس آمریکا، با شلیک دو فروند موشک، هواپیمای مسافربری ایران را در آب‌های خلیج فارس سرنگون و ۲۹۸ مسافر بیگناه ایرانی و غیر ایرانی از جمله تعدادی کودک و نوزاد را به شهادت رسانید.

جنایات ۱۲ تیر ماه که منجر به شهادت ۲۹۸ سرنشین بی دفاع و بی گناه هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران اعم از زن و مرد و کودک و کهنسال شد را فاجعه‌ای هولناک و سندی از حقوق بشر به سبک آمریکایی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:


این جنایت بزرگ هیچ‌گاه از حافظه تاریخی ملت ایران و بلکه جامعه بین الملل پاک نخواهد شد و برای همیشه رسواگر نظام سلطه و استکبار و در رأس آن شیطان بزرگ و هیئت حاکمه منفور و آدم کش آمریکا و همچنین سازمان‌ها و نهاد‌های جهانی مدعی حقوق بشر خواهد بود.

مطالعه تاریخ معاصر نشان می‌دهد رژیم ایالات متحده آمریکا یک تجاوزگر و تروریست بزرگ جهانی است که با راهبردها، سیاست‌ها و اقدامات شیطانی و استکباری از جمله دخالت‌های آشکار در کشور‌ها از طریق نفوذ و سلطه، تهاجمات فرهنگی و نظامی، تهدید و توسل به زور و سرنگون سازی دولت‌های مستقل مردمی و سلطه ناپذیر، در رتبه نخست بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر در جهان قرارگرفته است.

جنایت بزرگ ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ از سرفصل‌های معنا دار تاریخ حقوق بشر آمریکایی است که در پرده‌برداری از چهره واقعی حاکمان جنایت پیشه کاخ سفید و سیاست‌های ضدبشری واشنگتن به ویژه جنایات دو دهه اخیر در غرب آسیا است.

۱۲ تیر روز «افشای حقوق بشر آمریکا» فرصت مغتنمی برای حامیان واقعی حقوق بشر به ویژه اصحاب رسانه برای یادآوری و گشایش پرونده‌های جنایات رژیم تروریستی آمریکا علیه بشریت از جمله کشتار انسان‌های بیگناه در کشور‌های مختلف و حتی رفتار قرون وسطایی با شهروندان آمریکایی که این روز‌ها و در صحنه تحولات اخیر در ایالات متحده شاهد آن هستیم، فراهم آورده است که با تاسی به رهنمود‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در عرصه دشمن شناسی، شناساندن چهره و ماهیت واقعی آمریکا و بزک کنندگان جنایات ضدبشری کاخ سفید، می‌تواند مطالبه محکومیت و مجازات سردمداران و حامیان اصلی اینگونه جنایت آفرینی‌ها را جهانی و کانون توجه جوامع بشری قرار دهد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان