کد خبر: ۱۴۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

برگزاری نخستین جلسه ستاد صبر در دادگستری استان فارس

اعتلای فرهنگ صلح و سازش و نهادینه کردن فرهنگ گذشت و بخشش از وظایف ستاد صبر است که می بایست با برنامه ریزی دقیق و هدفنمند ، آن را وارد بستر زندگی مردم کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به این که دغدغه قوه قضائیه ترویج فرهنگ صلح و سازش ، کاهش  اطاله دادرسی و مراجعات به دستگاه قضایی است گفت: نامگذاری ستاد صبر برگرفته از صلح و بخشش و رضایت است و مهمترین روش تحقق این مهم در جامعه پایبندی به تعالیم دین مبین اسلام قران و مکتب اهل بیت علیهم السلام است.
سید کاظم موسوی با تشریح اهداف ستاد صبر اظهار داشت : اعتلای فرهنگ صلح و سازش و نهادینه کردن فرهنگ گذشت و بخشش از  وظایف ستاد صبر است که  می بایست با برنامه ریزی دقیق و هدفنمند ، آن را وارد بستر زندگی مردم کند.

وی ادامه داد : همه باید تلاش کنیم تا هر خصومتی ابتدا به ساکن وارد دستگاه قضایی نشود و سعی شود با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات ، ریش سفیدان معتمدان محلی حل و فصل گردد.

رئیس کل دادگستری استان با اعلام اینکه استان فارس در 7 سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر کشوری در جهت مصالحه پرونده های قتل شده است خاطر نشان کرد : از ابتدای سال جدید تا کنون با تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف در 30 فقره پرونده قتل منجر به اخذ رضایت از خانواده های اولیا دم گردیده است.

بیشتر بخوانید:

مربی شیرازی برترین مربی راگبی آسیا شد

وی از حاضرین در جلسه  خواست تجارب و پیشنهادهای ارزنده خود را بصورت مکتوب ارائه دهند تا بتوان با استفاده از این ظرفیت ارزشمند شاخص های عملکردی را بهتر و بیشتر از قبل بهبود بخشید.

ریئس کل دادگستری از کلیه دستگاهای اجرایی ذی ربط به ویژه نهادهای اجتماعی و فرهنگی خواست با استفاده از روحیه انقلابی و جهادی و تلاش مضاعف قدمهای موثری در ترویج فرهنگ صلح و سازش استان بردارند.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان