کد خبر: ۱۴۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

محرومیت کازرون از کتابفروشی با راه اندازی پاتوق کتاب به پایان رسید

در آیینی کتابفروشی پاتوق کتاب کازرون با حضور مسوولان و فعالان فرهنگی کازرون افتتاح شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، در آیینی کتابفروشی پاتوق کتاب کازرون با حضور مسوولان و فعالان فرهنگی کازرون افتتاح شد. 

حجت الاسلام و المسلمین صباحی امام جمعه کازرون در این مراسم با ابراز خوشحالی از این اتفاق مبارک گفت: یکی از حسرت هایی که همیشه به دل ما بود کتابفروشی میدان شهدا بود که در دوره ای جوابگوی بسیاری از نیازهای فکری و فرهنگی شهرستان بود و توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اداره می شد لذا پس از بازسازی میدان شهدا و تخریب این مرکز فرهنگی با این که وعده جایگزینی این کتابفروشی در همان میدان شهدا را داده بودند ولی این وعده محقق نشد و کازرون از آن زمان تا کنون محروم از کتاب فروشی بوده است. 

وی در ادامه افزود: امروز الحمدلله خوشحالیم که به برکت تدبیری که مدیریت محترم حوزه علمیه در ساخت این مجموعه ی فروشگاه ها داشت، حسرت ما برطرف شد و خوشحالی برای ما فراهم شد و شاهد این افتتاح امیدوار کننده هستیم. 

امام جمعه کازرون با اشاره به این واقعیت که روحانیت و فعالان فرهنگی شهرستان تا پیش از راه اندازی این کتابفروشی، محروم از بسیاری از ابزارهای لازم جهت اثرگذاری واقعی در ساخت و ارتقای فرهنگی شهرستان بودند گفت: ما مثل پزشکی بودیم که داروخانه نداشتیم؛ در مقابل مراجعه مردم، پیشنهاد نقدی برای پاسخ گویی به سوالات شان نداشتیم و بیش ترین هنری که داشتیم این بود که از کتاب خانه های شخصی مان به این عزیزان کتاب امانت می دادیم که ان شاء الله با راه اندازی این کتاب فروشی بسیاری از امکانات برای ما فراهم خواهد شد. 

حجت الاسلام و المسلمین صباحی با اشاره به رفیت ها  توان مندی هایی که در شهرستان جهت گسترش نشر کتاب و فرهنگ کتابخوانی وجود دارد خطاب به مسوولین و فعالان فرهنگی کازرون افزود: باید در زمینه کتابخوانی فرهنگ سازی مناسب در شهرستان کازرون شکل بگیرد و  باید از هر ظرفیتی برای ترویج کتاب و کتاب خوانی استفاده کنیم که عملی شدن این کار مستلزم مقید بودم مسئولین فرهنگی و نخبگان این شهرستان به کتابخوانی است.

امام جمعه کازرون با اشاره به تلاش های دیگری که در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی در حال شکل گیری است، گفت: در تلاش هستیم تا برای دسترسی بهتر روستاها و شهرهای شهرستان کازرون با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان فارس ، کتابخانه سیاری راه اندازی کنیم که پیگیری های آن صورت پذیرفته و نیازمند مشارکت خیرین است تا این کار ارزشمند هم شکل بگیرد و بتوانیم قدم دیگری را جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی برداریم. 

وی در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث کتاب و کتاب خوانی گفت: وقتی نظرات مقام معظم رهبری مدظله العالی را درباره کتاب و کتاب خوانی مطالعه می کنیم، می بینیم که به بسیاری از نظرات ایشان و یا همه نظرات ایشان عمل نشده است و این مایه شرمساری است.

به گفته امام جمعه کازرون، این که ما می گوییم وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد و شعار می دهیم، خب عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی حکم جهاد از جانب ایشان دارد، استفاده از کالای ایرانی حکم جهاد از جانب ایشان دارد، فرزند آوری هم همین طور؛ حتما که نباید که جنگ باشد تا با سلاح و کلاشینکوف به جهاد بپردازیم، این یکی از مهم ترین عرصه های جهاد در این باره بوده و نیازمند تلاش شبانه روزی ما است. 

وی ادامه داد: امروز احساس می کنیم با راه اندازی این کتابفروشی یک مقدار در مسیر توبه و جبران گناه کم کاری در بحث فرهنگ کتاب خوانی قدم برداشتیم و امیدواریم که با کمک همه نهادهای فرهنگی و مردم عزیزمان، این کار با قوت هرچه بیشتر ادامه پیدا کند.

محرومیت کازرون از کتابفروشی خوشایند نبود 

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای پاتوق کتاب در آیین آغاز به کار رسمی پاتوق کتاب کازرون با اشاره به روند شکل گیری فروشگاه های پاتوق کتاب گفت: منشا شکل گیری فروشگاه های پاتوق کتاب، دو جمله از مقام معظم رهبری مدظله العالی است که اشاره به لزوم راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای کتاب داشتند و دیگری هم فرمودند که چه خوب بود که مثل هر سوپرمارکتی که ابتدای هر کوچه است، یک کتابفروشی هم باشد. 

وی افزود: در طی بررسی پیرامون دلایل کم بودن سرانه کتاب خوانی در کشور، یکی از مهم ترین دلایل این افت را فقدان دسترسی مناسب و سریع به کتاب ارزیابی شد و با این نگاه و انگیزه آغاز به راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای پاتوق کتاب کردیم.

مدیرعامل پاتوق کتاب کشور با اشاره به وعده رهبر انقلاب به مجموعه پاتوق کتاب، گفت: وعده ای مقام معظم رهبری به ما دادند و اون هم این که فرمودند هر وقت در همه استان ها، فروشگاه را راه اندازی کردید، من با مجموعه پاتوق کتاب دیداری خصوصی خواهم داشت که متاسفانه با این که در برخی از شهرستان ها هم جدای از مراکز استانی، فروشگاه های ما راه اندازی شده است ولی هنوز موفق به برقراری در همه استان ها نشده ایم. 

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در بازار نشر افتاده است افزود: الحمدلله در حوزه نشر اتفاقات خوبی افتاده است و هنر به کمک معارف دینی آمده و تولیدات فراوانی ایجاد شده است لذا در کنار سایر تولیدات فاخر و برجسته ایرانی و خارجی، به راحتی می توانیم کتاب های مناسبی را در اختیار هموطنان عزیزمان قرار دهیم. 

حجت الاسلام اسلامی با تقدیر از همت حوزه علمیه و امام جمعه محترم در ایجاد این مکان و پیگیری ها و تلاش های جهادی حجت الاسلام صنعتی جهت راه اندازی پاتوق کتاب کازرون گفت: کازرون یک شهر مذهبی، فرهنگی، باستانی و با تاریخچه است لذا جای ناراحتی داشت که کازرون با چنین رتبه ای در تاریخ و فرهنگ امکان کتابفروشی و نشر فرهنگ محروم باشد لذا حمایت و توجه متولیان فرهنگ را به این کار ارزشمند خواستاریم.

به گفته مسئول فروشگاه های زنجیره ای پاتوق کتاب، ترویج نذر و هدیه کتاب از جمله مهم ترین کارهایی است که برای حمایت از این تلاش فرهنگی، می توان انجام داد.

کتابفروشی یکی از مهم ترین نیازها دهه های اخیر فرهنگی کازرون بود/ از فرهنگ سازترین مسوول شهرستان در بحث کتابخوانی تقدیر خواهیم کرد

حجت الاسلام مهدی صنعتی، مدیر کتابفروشی پاتوق کتاب کازرون در رابطه با ضرورت افتتاح چنین فروشگاهی در کازرون گفت: از جمله مهم ترین نیازهای فرهنگی کازرون در دهه های اخیر، وجود یک کتابفروشی واقعی جهت پاسخ به نیازهای مختلف مردم شهرستان کازرون بود که بحمدالله با همکاری و مساعدت دلسوزانه مدیریت محترم مدرسه علمیه کازرون و شرکت فروشگاه های زنجیره ای پاتوق کتاب کشور راه اندازی شد. 

وی با اشاره به لزوم همراهی همه نهادها و مسوولین فرهنگی شهرستان با این رویداد نوپای فرهنگی، تداوم این اتفاق مبارک را ضروری و حیاتی دانست و گفت: ظرفیت ایجاد شده، جدای از آن که بر آمده از یک نیاز واقعی در شهرستان کازرون است و به امید خدا با یاری مردم اصیل و فرهنگ دوست کازرون به مسیر رشد خود ادامه خواهد داد، نیازمند حمایت و جهت دهی های مسوولین فرهنگی شهرستان هم است و در این مسیر، قطعا از مسوولینی که بیشترین تلاش را جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی داشته باشند تقدیر خواهیم کرد. 

این فعال فرهنگی افزود: برنامه های متعددی را با محوریت کتاب، نویسندگان کازرونی و... برنامه ریزی کرده ایم که به مرور اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

حجت الاسلام صنعتی با دعوت از همه اصحاب فرهنگ و هنر جهت ارتقای جایگاه این کتاب فروشی گفت: بی شک این کتابفروشی نوپا، نیازمند همراهی و همدلی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اس و در این مسیر دست یاری آنان را می فشاریم و از نقطه نظرات شان استفاده خواهیم کرد.  

مدیر پاتوق کتاب کازرون در پاسخ به این سوال که آیا این کتاب فروشی زیرمجموعه مدرسه علمیه کازرون است گفت: پاتوق کتاب کازرون از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای شرکت پاتوق کتاب است که در مسیر راه اندازی از حمایت های فراوان و دلسوزی های مدیر محترم حوزه و امام جمعه محترم شهر کازرون بهره مند شده است و در ادامه نیز خواهد بود لکن هیچ ارتباط سازمانی با مدرسه علمیه کازرون ندارد.

لازم به ذکر است پاتق کتاب کازرون صبح ها از ساعت 9 تا 13 و عصر ها از ساعت 18 تا 22 آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز است و به مدت ده روز از تاریخ یکم تیرماه کتاب های خود را با تخفیف بیست درصدی به مخاطبان خود ارائه می دهد. 

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان