کد خبر: ۱۴۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۳ تير ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفتگو با «شیرازه»:

گذشته ایران در عرصه علم و فرهنگ مایه افتخار است/ هویت و افتخارات تاریخی ایرانیان در تربیت انسان‌های مفید برای بشریت در مدارس ماندگار نشان داده می‌شود

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه مسلما گذشته ما در زمینه آموزش و پرورش، فرهنگ و علم مایه افتخار است، اظهار کرد: از این جهت ایران و شیراز دستمایه های بسیار پرافتخاری دارد که فارغ التحصیلان آن امروز در گوشه گوشه جهان و هم در ایران می‌درخشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز ظهر در حاشیه آیین آغاز به کار مدارس ماندگار استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: مدارس ماندگار در راستای هویت سازی می‌خواهد به ما القا کند که گذشته ما بسیار نورانی و ارزشمند است و اگر از علم و دانش سخن می‌گوییم حرف تازه‌ای برای ایرانی مسلمان نیست.


گذشته ایران در عرصه علم و فرهنگ مایه افتخار است/ هویت و افتخارات تاریخی ایرانیان در تربیت انسان‌های مفید برای بشریت در مدارس ماندگار نشان داده می‌شود

وی با بیان اینکه اکنون کار جدیدی در آموزش و پرورش در قالب مدارس ماندگار شکل گرفته است، اظهار کرد: اگر ما نگاهی به هویت ایرانی و اسلامی خود داشته باشیم می‌بینیم که این مسیر بیش از سه هزار سال است که ادامه دارد اما متاسفانه به خاطر عدم تبیین صحیح برخی از مسائل وقتی شروع به گفتگو می‌کنیم در رابطه با فرهنگ خود دچار گیجی و سردرگمی هستیم که باید از کجا آغاز کنیم.

امام جمعه شیراز افزود: ایرانی ها پیش از اسلام هم اهل کتاب بوده اند لذا اهل کتاب و دانش بودن ارزش است لذا میتوان گفت که پیشینه مدرسه، دانش و علم ما در کشور ما دیرینه است.

آیت الله دژکام در ادامه با بیان اینکه باید بپذیریم که مشعل‌دار دانش اگر غیر ما هم باشد باید از او یاد بگیریم، اظهار کرد: چنانچه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند که حتی اگر چینی‌ها هم در علم جلو دار شدند باید از آنها یاد بگیریم.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه در مراحل تکامل فرهنگ که اقوام مختلف در آن دخیل هستند، باید گاهی شاگردی و گاهی استادی کنیم، گفت: اگر شاگردی نکردیم استاد نخواهیم شد و این چیزی است که اگر پذیرفتیم می توانیم نسبت به گذشته خود، درست صحبت کنیم و نسبت به آینده خود نیز درست تصمیم بگیریم.

 وی با اشاره به اینکه مسلما گذشته ما در زمینه آموزش، پرورش، فرهنگ و علم بزرگ ترین مایه افتخار است، اظهار کرد: و از این جهت ایران و شیراز دستمایه های بسیار پرافتخاری دارد که فارغ التحصیلان آن امروز در گوشه گوشه جهان و هم در ایران می‌درخشد.

آیت الله دژکام ادامه داد: امروز پنج مدرسه ماندگار در شیراز رونمایی شد و امید است فرزندان و نسل های آینده در این محیط رشد کنند و به بالندگی شایسته برسند؛ هویت، گذشته و افتخارات تاریخی ما در زمینه آموزش و پرورش و توانمندی ما در تربیت انسانهای مفید برای بشریت، همه در این مدارس نشان داده می‌شود.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان