کد خبر: ۱۴۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۱۳ تير ۱۴۰۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

میزان مراجعه افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی فارس رو به افزایش است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: میزان مراجعه افراد مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته و بیماران بستری در بیمارستان‌های استان فارس رو به افزایش است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۹۷۸ هزار و ۹۵۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۸۰ هزار و ۳۱۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۴ هزار و ۱۷۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۲۷۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۸ هزار و ۵۸۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۳۲۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی همچنین از بهبودی ۲۷۰ هزار و ۱۲۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول با اعلام جان باختن ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴ هزار و ۸۳۴ نفر اعلام کرد.

همتی بیان کرد: میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و بیماران بستری در بیمارستان‌های استان رو به افزایش است و امید می‌رود که مردم استان با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، در کنترل وضعیت این بیماری به ما کمک کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از مردم استان خواست: همه افراد جامعه چه افرادی که واکسن دریافت کرده اند و چه افرادی که هنوز واکسن نزده اند، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با دیگران، پرهیز از حضور در تجمعات ترحیم و شادی و حضور در مکان‌های سربسته، حساسیت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان