کد خبر: ۱۴۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۱۳ تير ۱۴۰۰
پس از ۷۲ ساعت تلاش:

آتش سوزی در مراتع سه شهرستان استان فارس مهار شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: آتش‌سوزی در ارتفاعات شهرستان های مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد پس از سه روز تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردم بطور کامل مهار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، آتش‌سوزی در ارتفاعات شهرستان های مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد پس از سه روز تلاش  نیروهای منابع طبیعی و مردم بطور کامل مهار شد.

براساس این گزارش عبدالحسن صمدنژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: این آتش سوزی گسترده برای سومین روز متوالی بخش های وسیعی از ارتفاعات و مناطق جنگلی شهرستان های مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد را در برگرفته بود که پس از چند مرحله مهار مجددا صبح یکشنبه شعله ور شد اما با تلاش نیروهای مردمی، ادارات کشوری و لشکری و سمن ها و منابع طبیعی پس از پایش مهار و خاموشی کامل آتش سوزی ساعت یک بعد از ظهر امروز اعلام شد.

وی افزود: این آتش‌سوزی که از جمعه در جنگل‌های کوه سیاه سعادت آباد شوشتری هم مرز در شهرستان های مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد آغاز شده بود شنبه  به سمت کوه صف و کوه سیاه ارسنجان ادامه داشت و از صبحگاه یکشنبه به سمت ارتفاعات منطقه دره لای خره شهرستان ارسنجان و نیز کوه های قلات سفید شهرستان مرودشت امتداد و گسترش یافت.

صمدنژاد با اشاره به اعزام یک فروند بالگرد متعلق به مرکز کنترل و پشتیبانی مهار آتش سوزی وزارت دفاع از استان اصفهان دراین عملیات گفت: این بالگرد طی چند پرواز از صبح شنبه برای هلی برد نیروها به این منطقه اعزام شد و نقش مهمی در مهار این آتش سوزی داشت.

صمدنژاد با قدردانی از همکاری و حضور موثر نیروهای عملیاتی بابیان اینکه مساحت آتش سوزی هنوز دقیقا مشخص نشده است اظهار امیدواری کرد: با همکاری و توجه همه شهروندان در حفاظت از منابع طبیعی دیگر شاهد از بین رفتن منابع طبیعی و اینگونه حوادث نباشیم.

گفتنی است شهرستان‌های مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در شمال شیراز واقع شده‌اند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان