کد خبر: ۱۴۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

برد شیرازی‌ها مقابل صدرنشینان لیگ دسته یک فوتبال کشور

تیم‌های شیرازی در هفته سی و دوم رقابت‌های فوتبال دسته یک کشور مقابل صدرنشین‌ تهرانی به برتری دست یافتند و فجر شهید سپاسی به صدر جدول تکیه زد.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، تیم قشقایی در شیراز میزبان تیم رده دومی بادران تهران در ورزشگاه پارس شیراز بود که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود قشقایی پایان یافت و تیم فجر سپاسی هم در تهران با نتیجه دو بر یک  از سد تیم هوادار تهران گذشت و با تفاضل گل بهتر صدرنشین شد.

دیدار تیم های قشقایی شیراز و بادران تهران در حالی آغاز شد که هر ۲ تیم نیاز به برد داشتند، تیم میزبان برای بقا و تیم بادران هم برای تداوم صدرنشینی به مصاف هم رفتند.

تیم قشقایی در این بازی بدون امین هاشمی فر مدافع هفت گله خود که به دلیل محرومیت در اختیار تیم نبود بازی را آغاز کرد تا سرمربی این تیم مجبور شود دست به تغییراتی در ترکیب تیمش بزند.

بازی را شاگردان داریوش هرمزی سرمربی تیم قشقایی، توفانی آغاز کردند طوری که تا دقیقه چهارم بازی سه کرنر روی دروازه بادران زدند تا نشان دهند حریف گلوگیری برای تیم تهرانی هستند.

تیم بادران در این بازی سعی داشت توپ را در یک سوم دفاعی خود کنترل کند و سپس با زدن توپ های بلند به دنبال ضد حمله بود که تیم میزبان بخوبی روش آنها را کنترل کرد.

بازی با برتری تیم میزبان در جریان بود و در دقیقه ۳۲ مرتضی سنجانکی در مصاف تک به تک با مهرداد طهماسبی دروازه بان تیم بادران توپ را به بدن او کوبید و راهی کرنر شد.

گل قشقایی

دقیقه ۳۳ کرنر ارسالی توسط بازیکن تیم قشقایی درون محوطه ۶ قدم به رضا مرادی رسید و این بازیکن با ضربه سر زیبا تور دروازه تیم بادران را به لرزه در آورد تا میزبان مزد برتری خود را بگیرد.

در ادامه نیمه نخست تیم میزبان برای زدن گل دوم بی تابی می کرد و در دقیقه ۴۵ مرتضی سنجانکی در یک فرصت مناسب می توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند اما با بیدقتی توپ را به بالای دروازه فرستاد.

همچنین در دقایق وقت های تلف شده نیمه نخست که از سوی داور پنج دقیقه اعلام شد ، تیم بادران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ضربه خطرناک بازیکن این تیم به پهلوی دروازه برخورد کرد تا میزبان نفس راحتی بکشد.

سرانجام نیمه نخست با برتری یک بر صفر به سود قشقایی پایان یافت تا تیم شیرازی مزد تلاش خود را بگیرد و با خیال راحت به رختکن برود.

نیمه دوم نیز باز هم تیم میزبان با علم به اینکه زدن یک گل حاشیه امنیت خوبی نیست دست به حمله زد.

دقیقه ۴۶ برخورد دروازه تیم بادران با مهاجم تیم قشقایی چسبیده به خط هجده قدم با اعترض نیمکت نشیان تیم قشقایی همراه شد و اعتقاد به خطا داشتند اما داور بازی رای به ادامه بازی داد.

دقیقه ۵۷ خروج خوب داوود گودرزی دروازه بان تیم قشقایی یک فرصت عالی را از تیم بادران گرفت و چهار دقیقه بعد هم داوودی مانع فروپاشی دروازه تیمش شد.

تیر دروازه میهمان لرزید

دقیقه ۶۶ ارسال توپ در عمق که در این لحظات تیم میزبان می خواست از این راه به گل برسد، توپ به روح الله صفویان پور رسید اما ضربه این بازیکن به تیر عمودی دروازه تیم بادران برخورد کرد تا میزبان از گل دوم محروم شود.

دقیقه ۸۰ مهاجم تیم بادران در دهانه دروازه تیم قشقایی صاحب یک فرصت طلایی شد اما در کمال ناباوری توپ را به بیرون فرستاد تا میزبان نفس راحتی بکشد.

قشقایی ۱۰ نفره شد

دقیقه ۸۲ بازی روح الله صفویان پور با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا کار را برای تیم ۱۰ نفره میزبان سخت کند.

در ادامه بازی تیم بادران فشار زیادی روی دروازه تیم قشقایی برای جبران گل خورده آورد اما هوشیاری مدافعان و از جان گذشتگی بازیکنان این تیم با چنگ و دندان از گل زده خود دفاع کردند و در پایان با سه امتیاز شیرین میدان را ترک کردند.


همچنین در این هفه تیم فجر سپاسی شیراز در تهران میهمان تیم هوادار صدرنشین مسابقات بود که در نهایت این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود فجر پایان یافت تا این تیم صدرنشین شود.

دقیقه ۱۷ بازی فرزان دانا نخستین گل بازی را برای تیم فجر به ثمر رساند و در ادامه نیز بازی را کنترل کرد تا نیمه نخست برنده از این بازی حساس بیرون بیاید.

در نیمه دوم هم تیم فجر بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و در دقیقه ۵۰ هم گل دوم را توسط حمید نعمتی به ثمر رساند تا کار را برای تیم میزبان سخت کند.  

در حالی که بازی با نتیجه دو بر یک  به سود تیم فجر در لحظات پایانی در جریان بود برق ورزشگاه تیم هوادار قطع شد تا بازی متوقف شود.

اما در نهایت برق ورزشگاه وصل شد و تیم فجر با همان نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت.

جدول رده بندی 

در پایان هفته سی و دوم تیم های فجر شهید سپاسی ، هوادار و بادران تهران با ۵۴ امتیاز به ترتیب در رده اول تا سوم قرار گرفتند و تیم شهرداری بوشهر هم ۵۳ امتیازی شد و در رده چهارم ایستاد و  تیم مس کرمان با ۵۲ امتیاز پنجم شد تا همه چیز برای تعیین دو تیم صعود کننده به دو هفته پایانی کشیده شود.

تیم قشقایی هم با این برد شیرین با ۳۸ امتیاز به رده چهاردهم صعود کرد.

در رقابت های فوتبال دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول به لیگ برتر دوره بیست و یکم صعود خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

چوکا تالش با ۳۳ امتیاز همچنان امیدوار به بقا در رده شانزدهم است، نود ارومیه با ۲۷ امتیاز و گل ریحان البرز هم با ۱۸ امتیاز سقوطشان قطعی شده است. 

انتهای پیام/ح
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان