کد خبر: ۱۴۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۴ تير ۱۴۰۰
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر:

مدیریت مصرف انرژی در تابستان امسال از اهمیت دوچندان برخوردار است

نصیری با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی در تابستان امسال از اهمیت دوچندان برخوردار است اظهار داشت: گرمای زودرس نسبت به سال گذشته، کاهش نزولات آسمانی و به تبع آن کاهش شدید ذخایر آبی پشت سدهای برق آبی سبب شده است تا مدیریت مصرف آب و برق در تابستان سال جاری از اهمیت دوچندان برخوردار باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر در نشست شورای هماهنگی و انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق فارس و بوشهر با بیان اینکه مدیریت مصرف به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه درست و بهینه مصرف کردن است، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور و استان و لزوم استمرار خدمات‌رسانی بی وقفه به مراکز درمانی وتامین برق می‌طلبد تا مشترکان در اقصی نقاط این استان ها با اجرای راهکار‌های صحیح مدیریت مصرف برق مشارکت کنند.

وی بر لزوم مصرف بهینه آب و برق توسط کلیه مشترکان اعم از کشاورزی، صنعتی، اداری، خانگی، تجاری درتمام ایام سال و به ویژه تابستان سال جاری تاکید و اضافه کرد: تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه سانتی گراد، استفاده از دوركندكولرهاي آبي، استفاده از نور طبيعي روز و خاموش كردن لامپ‌هاي اضافي و عدم استفاده از وسايل پرمصرف برقي مانند اتو،جاروبرقی، لباسشويی، ظرفشويی و... در ساعات اوج بار 12 تا18بعد ازظهراز جمله راهکارهای ساده است که شهروندان می توانند با توجه به آن در مدیریت مصرف برق مشارکت کنند.

نصیری به بررسی  وضعیت اوج بار مصرف برق در استان فارس و بوشهر و چالش ها و راهکارهای مدیریت بهتر بار پرداخت و اضافه کرد: باید با محوریت  استانداری و هماهنگی بین ارگان‌ها و نهادها  برنامه مدیریت مصرف به خوبی اجرا شود و دستگاه قضایی و دادستانی نیز با دستگاه‌های متخلف برخورد جدی  داشته باشند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر همچنین به مدیریت بار در تامین و انتقال برق اشاره کرد و با بیان اینکه مدیریت اثر بخش و اصلاح الگو مهمترین رویکردها برای عبور از اوج مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰ گفت: متخصصان حوزه برق در جنوب کشور در تابستان امسال  همه توان حرفه‌ای و تخصصی را برای عبور از نقطه اوج مصرف به کار خواهند بست. 

نصیری  با اشاره به اینکه حداکثر مصرف برق در سال گذشته در روز  ۳۱ مرداد ماه رخ داد افزود: در این روز ۶ هزار و ۱۵ مگاوات برق مصرف شده است، پیش بینی مصرف برای سال جاری حداکثر هفت درصد افزایش است بنا بر این باید برای مصرف ۶ هزار و ۴۳۶ مگاوات برنامه ریزی شود.

نصیری با تشریح برنامه ها برای عبور از تابستان ۱۴۰۰ و مدیریت مصرف برق اضافه کرد: این شرکت در پنج محور برنامه هایی را تدوین کرده است ،  یکی از این موارد که بسیار دارای اهمیت می‌باشد مدیریت اثر بخش مصرف است ، شرکت برق منطقه ای با همکاری شرکت های توزیع  دراین زمینه کارگروه ویژه و نظام نامه نوین تدوین کرده است که در کشور منحصر بفرد است، سال گذشته هم این نظام نامه اجرا شده و امسال نیز بازنگری و اجرا خواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان ادامه داد: همچنین سامانه جامع پایش و مدیریت عملیات در منطقه راه اندازی شده است ، این سامانه به صورت لحظه ای سهمیه ها و مدیریت مصرف را نشان می‌دهد که می‌توان مدیریت بار را به خوبی بر اساس این سامانه انجام داد.

نصیری از دیگر محورها  برای عبور از نقطه اوج مصرف برق تابستان ۱۴۰۰  را هماهنگی بین شرکت های توزیع و شرکت برق منطقه ای دانست و گفت: هر کدام از این شرکت ها راهکارهای  مدیریتی را اعلام کرده اند و جمیع این راهکارها بررسی شده  و دراین زمینه طبق برنامه ریزی حرکت می شود.

گفتنی است در این نشست مدیران شرکت های توزیع و تولید برق استان فارس و شیراز و مسوولان و کارشناسان با ارائه دیدگاه‌های فنی و تخصصی پیرامون چگونگی عبور از تابستان امسال نظرات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز ، برق
نظرات بینندگان