کد خبر: ۱۴۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۵ تير ۱۴۰۰
نماینده شیراز و زرقان خبر داد:

موافقت وزارت دفاع برای اختصاص ۳ دستگاه بالگرد جهت اطفای حریق در فارس

نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ازتأمین بالگرد در زمان وقوع حریق در فارس توسط وزارت دفاع خبر داد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرزاه، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس امروز 15 تیرماه درجمع خبرنگاران با اشاره به حوادث آتش سوزی‌های اخیر در برخی شهرستان‌های فارس ازتأمین بالگرد در زمان وقوع حریق در فارس توسط وزارت دفاع خبر داد و گفت: در تماسی که با این وزارتخانه داشتم هماهنگ شد تا 3دستگاه بالگرد جهت استان فارس در نظر گرفته شود و در آماده باش کامل قرار گیرند.

وی با بیان اینکه با شروع فصل تابستان و گرمای شدید، وقوع آتش‌سوزی در مراتع و مناطق جنگلی امری بدیهی است، افزود: اما با مدیریت قبل از حادثه می توان از آن تا حد بسیاری جلوگیری کرد.

عزیزی با اشاره به نقش بسیار مهم مدیریت بحران در این گونه حوادث نیز گفت: عیار مدیریت بحران در حوادث مشخص می شود که نقش آموزش در پیشگیری از وقایع بسیار مهم است چراکه نباید تنها به فکر برخورد با حادثه بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: دستگاههای متولی به ویژه مدیریت بحران باید در فصول دیگر که امکان آتش سوزی کمتر است، مهارت آموزی به ساکنان مناطق جنگلی را در دستور کار خود قرار دهند و نباید منفعل باشند.

وی خاطرنشان کرد: برخی فکر می کنند مهارت آموزی تنها در اطفای حریق است در صورتی که نقش کار فرهنگی و بالا بردن اطلاعات مردم در خصوص اهمیت جنگل ها و منابع طبیعی ابعاد بیشتری را در بر می گیرد که این مهم نیز وظیفه متولیان امر است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس همچنین با اشاره به ظرفیت های بسیار منابع طبیعی، جنگلی و خدادادی استان فارس تصریح کرد: این فرصت ها را نباید با مدیریت فشل، منفعل و غیر علمی تبدیل به تهدید کرد که متاسفانه گاهی شاهد آن هستیم.

عزیزی تجهیز مدیریت بحران با وسائل به روز و کارآمد را بسیار حیاتی دانست و افزود: باید با یک نیازسنجی کاستی و کمبودها را برآورد کرده و برای تجهیز آن اقدام کرد که نمایندگان مجلس نیز در این راستا می توانند از ظرفیت های ملی خود استفاده کنند.

این نماینده مجلس در پایان نیز ضمن هشدار به تمامی دستگاههای متولی برای مراقبت بیشتر از منابع طبیعی با توجه به اوج گرفتن گرما در استان اظهار داشت: مسوولان مربوطه به ویژه در مناطق جنگلی و کوهستانی که امکان آتش سوزی در آن ها وجود دارد، در این روزها آمادگی کافی و کامل داشته تا در صورت حوادث مشابه غافلگیر نشده و به سرعت در اطفای حریق واکنش نشان دهند.

عزیزی در پایان تاکید کرد: با این مساعدت وزارت دفاع، مسوولان استان باید از این ظرفیت در زمان لازم برای اطفای حریق به خوبی استفاده کنند.

 انتهای پیام/س



نظرات بینندگان