کد خبر: ۱۴۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۵ تير ۱۴۰۰
افزایش آمارها نگران کننده است؛

جامه سُرخ کرونا بر تن فارس/13 شهرستان در استان فارس دارای وضعیت قرمز کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در مورد وضعیت نگران کننده و افزایش شهرستان های دارای وضعیت قرمز در فارس هشدار داد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، مهرزاد لطفی با توجه به افزایش موارد مثبت و بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، از ابتلای بیش از هزار نفر و مراجعه بیش از یک هزار و ۴۵۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

وی با اعلام اینکه روند رو به افزایش شهرهایی با وضعیت قرمز در کشور و مناطق جنوبی استان  نگرانکننده است، از تسری آن به شهرهای مرکزی استان فارس خبر داد و افزود: بیمارستان پشتیبان از امروز به ظرفیت درمانی استان افزوده می شود.

  لطفی از مردم خواست تا آنجا که امکان دارد در خانه بمانند و در صورت خروج از منزل برای انجام کارهای ضروری، از ماسک استفاده کرده، پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند و از انجام سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

جاماندگان دوز دوم واکسن «سینوفارم»، به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود تاکیدها و اطلاع رسانی های بسیار، هنوز برخی افراد که دوز اول واکسن«سینوفارم» را دریافت کرده اند، برای تزریق دوز دوم مراجعه نکرده اند که در راستای ایمنی مناسب لازم است به سرعت نسبت به دریافت دوز دوم آن به مراکز معرفی شده از سوی علوم پزشکی مراجعه نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.

شیراز همچنان به رنگ نارنجی

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا نیز امروز 15تیرماه در نشست خبری مجازی با خبرنگاران به رنگ بندی کرونایی شهرهای استان اشاره کرد و گفت: 13 شهرستان در استان فارس دارای وضعیت قرمز کرونا، 15 شهرستان نارنجی و هشت شهرستان در حال حاضر زرد است و شیراز همچنان در وضعیت نارنجی است اما امکان دارد در روزهای آتی قرمز شود.


عبدالرضا قاسمپور ادامه داد: برگزاری نمازهای جمعه و جماعات مساجد در استان فارس نیز فعلا مطابق قبل با جمعیت و زمان محدود و در فضاهای باز انجام می شود اما در صورت اعلام موارد دیگر توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، تصمیمات دیگر اعلام خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد:به دلیل موج پنجم کرونا و افزایش موارد بستری ابتلا به کرونا در کشور ممکن است که تصمیمات دیگری در هفته جدید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شود.

انتهای پیام/س
 


برچسب ها: آمارکرونا ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان