کد خبر: ۱۴۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۵ تير ۱۴۰۰
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا خبر داد:

محدودیت و تعطیلی ۱۰ روزه اصناف در شهرهای قرمز استان فارس از فردا / تغییر رنگ شیراز از نارنجی به قرمز

قاسم‌پور از تغییر رنگ شیراز به قرمز و اجرای محدودیتها در شهرهای قرمز به مدت ۱۰ خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه ، عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا بعد از ظهر امروز  در جمع خبرنگاران از تغییر رنگ شیراز از نارنجی به قرمز خبر داد و گفت: با افزایش آمارهای بستری بیماران مبتلا به کرونا  پیش‌بینی می‌شد که شیراز قرمز شود .
 
وی با بیان اینکه از فردامحدودیت‌ها به مدت 10 روز اعمال ،خواهد شد، افزود: محدودیت‌های هوشمند نیز  مطابق رنگ‌بندی هر شهر همچنان پا بر جا است؛ در شهر شیراز و سایر شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند.

معاون استاندار فارس از ادامه محدودیت و ممنوعیت تردد خودرویی در استان خبرداد و گفت: همه موارد آموزشی به صورت حضوری، مراسمات ماه ذی‌الحجه و برنامه های جشن و ختم کاملا تعطیل است؛ در شهرهای قرمز از جمله شیراز یک سوم کارمندان به صورت حضوری در ادارات حاضر می‌شوند و بقیه به صورت دور کاری فعالیت خواهند کرد

قاسم‌پور با بیان اینکه محدودیت‌ها تا پایان هفته آینده برقرار است، بیان کرد: با متخلفینی که پروتکل ها را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد و پس از تذکر پلمب صورت می‌گیرد.


جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: همه ظرفیت‌های استان پای کار آمده تا شاهد خسارت و تلفات کمتری باشیم اما اگر مجبور شویم فعالیت مترو و اتوبوس‌رانی هم محدود می‌شود چرا که سلامت مردم اولویت اول استان است. 


قاسم‌پور درباره آمار بازرسی‌ها و نظارت‌ها نیز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا روز 14 تیرماه 831 هزار و 261 مورد بازدید از اصناف انجام شده که منجر به پلمب 9 هزار و 761 مورد شده است. 

وی در ادامه به تخلفات خودروهای شخصی نیز اشاره کرد و گفت:  526 هزار و 91 خودرو مشمول جریمه شدند و 145 هزار و 122 خودرو نیز از مبادی ورودی استان بازگشت داده شدند و علاوه بر این 168 تذکر کتبی در بازه زمانی مطرح شده به ادارات و دستگاه‌های اجرایی داده و 7 مورد نیز به هیئت تخلفات اداری معرفی شدند. 

معاون استاندار فارس در پایان رنگ بندی شهرهای استان را به شرح زیر اعلام کرد:

شهرهای قرمز شامل زرقان،جهرم، قیروکارزین، خنج، لامرد، گراش، لارستان، زرین دشت، داراب، کوار، شیراز، کازرون، خفر و کوه چنار،

شهرهای نارنجی شامل؛ مهر، فیروزآباد،ارسنجان، استهبان، نی ریز، پاسارگاد، مرودشت، سپیدان، اقلید، آباده، ممسنی، بیضا، بختگان

و شهرهای زرد هم شامل فسا، خرامه، سروستان، بوانات، خرمبید، رستم، فراشبند و سرچهان می‌شود.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان