کد خبر: ۱۴۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۸ - ۱۵ تير ۱۴۰۰

بیماران دارای علامت کرونا ابتدا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ضمن بیان آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان از ابتدای شیوع تا امروز پانزدهم تیر، با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا و آمار گسترده مراجعه مستقیم بیماران به بیمارستان ها، مراکز ۱۶ ساعته را نخستین مرجع رسیدگی به بیماران دارای علایم کرونا اعلام کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، دکتر «سید روح الله حسینی» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۸۴ هزار و ۶۸۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۸۲ هزار و ۷۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۵ هزار و ۳۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۶۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۰۰ هزار و ۶۴۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۵۱۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر حسینی همچنین از بهبودی ۲۷۱ هزار و ۳۳۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن یازده هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۸۵۱ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اعلام کرد: با توجه به افزایش سریع بیماری در جمعیت شهری و روستایی، هم اکنون با هجوم بیماران دارای علامت به بیمارستان ها مواجه شده ایم که این امر منجر به اختلال در روند خدمت رسانی به بیماران نیازمند بستری می شود.

این مقام مسوول در دانشگاه از مردم استان خواست: افراد بیمار یا دارای علامت بیماری کرونا ویروس، قبل از مراجعه به بیمارستان، ابتدا به مراکز منتخب سرپایی درمان کرونا ویروس (مراکز ۱۶ ساعته) مراجعه کرده و در صورت صلاحدید پزشک مرکز، به بیمارستان مراجعه داشته باشند. 

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان