کد خبر: ۱۴۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۱۵ تير ۱۴۰۰

درخشش دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر در جشنواره ملی حرکت با کسب ۵ مقام کشوری/ مرکز رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس راه اندازی می‌شود

سیزدهمین جشنواره ملی حرکت برای سومین سال متوالی با شرکت تیم های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد که دانشگاه فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز توانست با کسب 5 مقام در این جشنواره خوش بدرخشد.
به گزارش سرویس علمی شیرازه، آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی حرکت امروز در شیراز با حضور برخی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

رضا مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در این آیین گفت: با تلاش دانشجویان خلاق و نخبه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور امسال شاهد موفقیت‌های چشمگیر دانشجویان فنی و حرفه‌ای در بین همه دانشگاه‌ها شدیم.

وی با اشاره به سرآمدی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در این جشنواره ملی اظهار کرد: شش مقام از نه مقام را دانشجویان فنی و حرفه‌ای کسب کردند و از این بین دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز با پنج مقام سه مقام اولی و دو مقام سومی رتبه اول را به خود اختصاص داد و به همین مناسبت اختتامیه این جشنواره ملی در این دانشکده در شیراز برگزار شد.

به گفته این مقام مسئول، معرفی و حمایت از نخبگان علمی و دانشجویی از اهداف برگزاری چنین جشنواره‌های است و علاوه بر پاداش مادی برگزیدگان این جشنواره به عنوان مشاوران دانشجویان در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درخشش دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر در جشنواره ملی حرکت/ مرکز رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس راه اندازی می‌شود

مهدی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌های باعث می‌شود تا دانشجویان علاوه بر تحصیل علمی در دانشگاه‌ها، بتوانند طرح‌های ذهنی خود را در عمل پیاده کنند، خاطرنشان کرد: با حمایت دانشگاه‌ها این طرح‌ها تجاری سازی و به تولید انبوه خواهد رسید و بازار فروش آن هم مد نظر قرار خواهد گرفت.

 مرکز رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس راه اندازی می‌شود

محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در ادامه با تبریک کسب پنج مقام کشوری در جشنواره ملی حرکت به توسط دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز، گفت: این موفقیت به جز همت همه عزیزان و تمامی دانشجویان، اساتید و کارکنان میسر نبود.


جامعی جایگاه هسته های علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای به دلیل عدم وجود دانشجویان تحصیلات تکمیلی می تواند خیلی از مشکلات را به کمک هسته های علمی حل کند و پژوهش های کاربردی که یکی از سرفصل های بسیار مهم به شمار می رود را به سرانجام برساند.

درخشش دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر در جشنواره ملی حرکت/ مرکز رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس راه اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای فارس با تاکید بر ارتباط دانشگاه و صنعت اظهار کرد: مجوز راه اندازی "مرکز رشد" و "مرکز نوآوری تخصصی صنعت ساختمان" دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس صادر شده است و به یاری خداوند تا پایان تیرماه سال جاری این دو مرکز افتتاح خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که راه اندازی این دو مرکز باعث کمک در رشد صنعت و اقتصاد استان و جایگاه دانشگاه فنی و حرفه ای شود.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان