کد خبر: ۱۴۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۶ تير ۱۴۰۰
نیکزاد:

تشکیل کارگروه رفع موانع احداث نیروگاه و کاهش قطعی برق/ دولت منابع هدفمندی یارانه‌ را به وزارت نیرو نداد

نایب رئیس مجلس با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه به دلیل اینکه منابع هدفمندی یارانه‌ها را به وزارت نیرو نداده تا نیروگاه برق بسازد گفت: در جلسه فوق العاده کمیسیون انرژی مقرر شد کارگروه رفع موانع احداث نیروگاه و کاهش قطعی‌های برق تشکیل شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 16 تیر) در حاشیه نشست فوق‌العاده کمیسیون انرژی مجلس با موضوع بررسی قطعی برق، اظهار داشت: جمع‌بندی این نشست آن شد که کارهای اساسی که توسط وزارت نیرو در مورد تولید برق انجام نشده شناسایی شود و همچنین مقرر شد کمیته‌ای  تشکیل شود و پیشنهاداتی در موضوع اطلاع‌رسانی قطع کردن برق‌های ادارات و نهادها و دستگاه‌‌های دولتی که می‌توانند صرفه‌جویی لازم را داشته باشند و همچنین درباره امکان تعطیلات ادارات در استان‌های گرمسیر و جمع‌  کردن صنایعی که در داخل آنها رمزارزها فعال است، اقدامات لازم صورت گیرد.


وی افزود: متأسفانه سازمان برنامه و بودجه منابع هدفمندی یارانه‌ها را از وزارت نیرو گرفته است و حتی به موقع این اعتبارات را به این وزارتخانه برای احداث نیروگاه‌ها انجام نداده و حتی طلب بخش خصوصی که با وزارت نیرو در احداث پروژه‌های مختلف همکاری داشتند ندادند و باید انتظار چنین روزی را داشت. 

 نایب رئیس مجلس تصریح کرد: مقرر شد کارگروه ویژه‌ای در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا موارد مذکور به صورت جدی پیگیری شود gbh از مردم می‌خواهم که تا حد ممکن عنایت ویژه‌ای به صرفه‌جویی در مصرف برق داشته باشند و از وزارت نیرو هم می‌خواهم که در میدان حضور داشته و تا آنجا که می‌تواند مدیریت لازم را برای کاهش قطعی‌های برق داشته باشد. 

نیکزاد با بیان اینکه عدم اطلاع‌رسانی دقیق که ابتدایی‌ترین کار بود، انجام نشد گفت: قطع کردن برق با هدف جبران کمبود برق غیرکارشناسی است و باید به سمت ادارات دولتی، نهادها و تشکیلاتی که زندگی مردم و تولید را متوقف نمی‌کند، پیش برویم. 

به گفته این مقام مسئول، برخلاف برنامه ششم، وزارت نیرو ۲۵ هزار مگاوات صنعت برق را توسعه نداده و دولت در این زمینه از وزارت نیرو حمایت نکرده است؛ بخش خصوصی حاضر است ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق را برای کاهش فشار بر وزارت نیرو در اختیار این صنعت بگذارد؛ چه دستی در کار است که اجازه ورود بخش خصوصی را نداده است؟

انتهای پیام/
نظرات بینندگان