کد خبر: ۱۴۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۷ تير ۱۴۰۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس:

شیراز به عنوان هاب فرودگاهی کشور معرفی شد/ بیش از 2 هزار طرح و پروژه نیمه تمام در فارس وجود دارد

نوروزی گفت: شیراز به عنوان هاب فرودگاهی کشور معرفی و به نقش شیراز در خصوص خدمات برتر در نیمه جنوبی کشور ارائه شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حسن نوروزی  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس امروز پنج شنبه 17 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در سال 1399 حدود 133 درصد معادل 3هزار و 663 میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است،گفت: تا تاریخ امروز قریب به 91درصد از این بودجه جذب شده است.


وی با بیان اینکه برای سال 1400 نیز سرجمع 9هزار و 415 میلیارد تومان تا کنون در استان فارس ابلاغ اعتبار شده است، افزود: نسبت به سال گذشته 2هزار و 754میلیارد تومان یعنی بالغ بر 241درصد افزایش داشته است.


 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در ادامه به کارهای مهم و اساسی که در استان انجام شده است اشاره کرد و افزود: در این راستا11 اسفند 99 سند ملی آمایش سرزمین کشور بعد از سال ها ایجاد شد و سند آمایش سرزمین فارس هم راه اندازی شد.

نوروزی با اشاره به این نکته که در آمایش کشور فارس به عنوان قطب گردشگری سلامت تعیین شده است، اظهار کرد: در مباحث علمی و دانشگاهی شیراز به عنوان قطب علمی کشور معرفی شد.

به گفته این مقام مسئول، همچنین شیراز به عنوان هاب فرودگاهی کشور معرفی و به نقش شیراز در خصوص خدمات برتر در نیمه جنوبی کشور ارائه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با اشاره به اینکه سعی شد در حوزه کشاورزی عملکرد در هکتار ارائه شود، افزود: 10 جلسه شورای برنامه ریزی بیشتر برگزار شده است اما نمی خواهیم بگوییم صرفا برگزاری جلسات خوب است اما همین که در زمینه ای نظم و انضباط برقرار کنیم.

نوروزی با تاکید بر اینکه در سال گذشته 2 هزار و 754 میلیارد تومان بودجه داشتیم که سه هزار و 663 هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار استانی برای استان شکل گرفت، افزود: 70 درصد فهرست بهای هزینه اجرایی افزایش یافته است که از 241 رشد اعتباری باید کسر شود.

وی با اشاره به اینکه 9 هزار میلیارد تومان سند خزانه به فارس تحویل می شود، اظهار کرد: سه ماه اول امسال یک هزار و 803 میلیارد تومان تاکنون از اعتبارات ملی ما تخصیص گرفته ایم.

نوروزی با تاکید بر اینکه 2 هزار و 257 میلیارد تومان از اعتبارات ملی ما تخصیص یافته است و کل اعتبار هزینه ای در سال گذشته 750 میلیارد تومان بوده است که 170 میلیارد تومان هزینه پاداشی گرفتیم که آن را برای بازنشستگان هزینه کردیم، اضافه کرد: راه آهن اقلید - یزد 250 میلیارد تومان اعتبار گرفته و این پروژه تقریبا تمام شده است و در همین دولت تمام می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با اشاره به اینکه سال 98 تعداد 23 طرح اقتصاد مقاومتی در فارس داشتیم که پیشرفت فیزیکی آنها حدود 91 درصد بود، افزود: سال 99 این تعداد به 17 طرح رسید که 60 درصد پیشرفت دارد و در سال جاری سال نیز 16 طرح در حال اجرا است.

نوروزی با بیان اینکه سال 98 تعداد سه هزار پروژه نیمه تمام در فارس بوده که در سال 99 به 2 هزار و 199 رسید، اظهار کرد: با احتساب پروژه های ملی استان، 2 هزار و 455 طرح و پروژه نیمه تمام در فارس وجود دارد که برای اتمام آنها 12 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است منوط به اینکه که پروژه جدید و تورم نداشته باشیم و این قیمت به عدد امروز محاسبه شده است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان