کد خبر: ۱۴۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۱۷ تير ۱۴۰۰
آوای آرامش«شیرازه»:

سرگذشت من را همه جا درج کنید تا برای سايرين عبرت شود/ آخر اعتیاد نابودی است

مي دانستم اعتياد خانمان سوز و تباه كننده است ولي نمي توانستم مصرف نكنم. ديگر خسته شده بودم؛ پدر و مادرم از من خواستند نزد آنها برگردم و ازدواج کنم و من هم ین کار را کردم تا شايد مشكلاتم حل شود اما اينگونه نشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، «آوای آرامش شیرازه» سلسله موارد دردودل‌ و مشاوره و تحلیل‌های مرکز مشاوره پلیس فارس است که تقدیم مخاطبان گرانقدر می‌شود.

به محض نشستن بر روی صندلی اتاق مشاور صحبت خود را با این جمله آغاز کرد: «سرگذشت من را همه جا درج کنید تا براي سايرين عبرت شود و بدانند که آخر اعتیاد نابودی است»

 و بعد ادامه داد: پدرم مرد ثروتمندي بود و من اولين پسر خانواده بودم؛ از همان ابتدا كه به دنيا آمدم پدر و مادرم علاقه زيادي به من داشتند. به تمام خواسته هايم جواب مثبت داده مي شد و زندگي خيلي خوبي داشتم. معمولاً در مورد هر چيزي جواب منفی از پدرم نمی شنیدم و هيچ وقت هم توقع نداشتم که به خواسته هایم جواب رد بدهد. 

بیشتر بخوانید:


در دوران دبيرستان با وجود ترس هايي كه از سوي خانواده و ديگران نسبت به دوستان ناباب و مواد مخدر در من ايجاد شده بود، با پسري به نام حمید آشنا شدم و با او ارتباط برقرار كردم. زمان هایی را كه با او سپري مي كردم، برایم بسيار آرامش بخش بود. به واسطه حميد كم كم با حشيش آشنا شدم. اوايل با ترس استفاده مي كردم، ولي به مرور،  وسوسه شدم و با تجربه اي نو آشنا شدم. 

غول مواد مخدر بعد از چند بار مصرف حشيش برايم شكسته شد و به خود مغرور شدم. تصور مي كردم كساني كه معتاد مي شوند بي اراده هستند و من با بقيه فرق دارم و هيچ گاه معتاد نمي شوم. كم كم دوستانم به افراد لاابالي و معتاد تبديل شدند بعد از مدت زمان كوتاهي ترياك را هم تجربه كردم.

 به خيال خودم اوايل به صورت تفنني بود، غافل از اينكه اعتياد بسيار موذي است. به خودم مي گفتم معتاد بايد هر روز مواد مصرف كند و من معتاد نيستم و نمي شوم.

 يک سال بعد با هروئين آشنا شدم. در ابتدا ماهي يك بار بود، اما نمي دانم چطور شد كه متوجه شدم هر روز مصرف مي كنم و از آن روز به بعد چاره اي جز مصرف نداشتم. همه ی ترسم از اين بود كه خانواده ام متوجه شوند. بنابراين به شهر ديگري فرار كردم و در آنجا هم خيلي زود افراد مواد فروش و دوستان هم خانه ی خود را پيدا كردم.


 مي دانستم اعتياد خانمان سوز و تباه كننده است ولي نمي توانستم مصرف نكنم. ديگر خسته شده بودم. پدر و مادرم از من  خواستند نزد آنها برگردم و ازدواج کنم. من هم ین کار را کردم تا شايد مشكلاتم حل شود اما اينگونه نشد. 

همسرم خیلی زود طاقتش تمام شد و براي هميشه مرا ترک كرد. خانواده ام كه متوجه همه مسائل شده بودند، كاملاً قيد مرا زدند و هيچ گونه منبع مالي نداشتم. اوضاع بدتر شد، كار به جايي رسيده بود كه براي به دست آوردن مواد دست به هر كاري از جمله خريد و فروش مواد، دست مي زدم. بدنم ديگر رگي براي تزريق نداشت. مطمئن بودم ديگر راهي جز انتظار مرگ نخواهم داشت.

 در نهايت نااميدي با يكي از كساني كه قبلاً با هم مصرف مي كرديم و حالا ترك كرده بود، آشنا شدم. او مرا نزد يك مشاور ترك اعتياد برد. مرتب در جلسات آنها شركت مي كردم. آنها به من كمك كردند تا مراحل سم زدايي و دارم درماني را انجام دهم. از لحاظ جسماني كاملاً پاك شده بودم، ولي از لحاظ روحي هنوز يك معتاد بودم.


 من طي سال هاي گذشته چندين بار ديگر نيز ترك كرده بودم، ولي باز با شدت بيشتري به سمت مصرف مواد برمی گشتم. همه ی ترسم از اين بود كه اين بار هم نتوانم طاقت بياورم و دوباره همه چيز خراب شود ولي اين بار با دفعات قبل خيلي فرق داشت. در اين جلسات به من آموختند كه خودت اين شرايط را به وجود آورده اي و خودت بايد درستش كني، گفتند علت اصلي اعتياد ناداني است و بايد درست فكركردن را ياد بگيري و بداني همه مسئوليت ها به عهده خودت است.

 من هم از آن پس بسیار جدی تصمیم به ترک گرفتم. يكي از دوستانم مركز مشاوره پليس استان فارس را به من معرفي كرد و اکنون از شما می خواهم که سرگذشت من را همه جا درج کنید تا براي سايرين عبرت شود و بدانند که آخر اعتیاد نابودی است. از طرف ديگر می خواهم به من كمك كنيد تا پدر و مادرم و همسرم مرا ببخشند و باور كنند كه زندگي ام تغيير كرده تا شايد دوباره بتوانم لذت زندگي را با خانواده ام تجربه كنم.


نظر مشاور:

مرضيه خداهمتي کارشناس مرکز مشاوره پلیس فارس،  گفت: نقش خانواده در رشد و پرورش فرزندان بسيار حياتي است. توجه و محبت به فرزندان از طرف خانواده امري ضروري و الزامي است ولي متاسفانه گاهي اوقات محبت به فرزندان با توجه افراطي و رفع نيازهاي مادي فرزندان به صورت نامناسب اشتباه گرفته مي شود. 

وی افزود: زماني كه فرزندان بيش از حد در رفاه قرار گيرند و هيچ گاه طاقت نه شنيدن را نداشته باشند، افرادي پرتوقع و شكننده بار مي آيند كه به راحتي درگير آسيب ها و مسائل اجتماعي مي شوند. از طرف ديگر در چنين خانواده هايي نظارت كافي بر فرزندان وجود ندارد و در خانواده هركس كار خود را انجام مي دهد و فرزندان چنين خانواده هايي خيلي زود جذب دوستان ناباب مي شوند.

خداهمتي ادامه داد: شناخت دادن به فرزندان نسبت به دوستان و مساله اعتياد و مواد مخدر از جمله مسائلي است كه با كم رنگ شدن آنها هرچه بيشتر افراد به سوي منجلاب فساد كشيده مي شوند.

سامانه تلفنی مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس با شماره 096580 ، آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی در زمینه های مختلف خانوادگی، اجتماعی، ازدواج، تربیتی و... مي باشد. شهروندان عزيز مي توانند در صورت تمايل شماره 96580 را شماره گيري نموده و از خدمات مشاوره تلفنی استفاده نمایند. 

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان