کد خبر: ۱۴۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۱۷ تير ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

کشف خودرو سرقتی کمتر از 12 ساعت در مرودشت تا کشف 131 کیلو تریاک در داراب

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

كاميون حامل گوسفند‌هاي قاچاق به مقصد نرسيد

فرمانده انتظامي "داراب" از كشف 240 راس گوسفند قاچاق به ارزش 5 ميليارد و 530 ميليون ريال در بازرسي از يك دستگاه كاميون خبر داد.

"علیرضا نوشاد"، بيان كرد: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق، مأموران پاسگاه انتظامی "دولت آباد" داراب حين كنترل خودروهای عبوری به يك دستگاه كاميون حامل احشام مكشوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.


وي با بيان اينكه در بازرسي از اين كاميون 240 راس گوسفند قاچاق كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص 2 نفر نيز دستگير شدند.


فرمانده انتظامي "داراب" با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش دام‌هاي قاچاق را 5 ميليارد و 530 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، افزود: متهمان پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.


ایسوزو حامل 74راس گوسفند قاچاق توقیف شد

جانشین انتظامی "لارستان" از کشف 74 راس گوسفند قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 960 ميليون ريال در این شهرستان خبر داد. 

 "ناصر حیدری"، اظهار داشت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و احشام، ماموران انتظامی لارستان ضمن کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه كاميون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف كردند.

وی اظهار داشت: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو 74 راس گوسفند قاچاق كه راننده قصد انتقال آن به استان‌هاي مرزي و خروج از كشور داشت را کشف كردند. 

جانشین انتظامی "لارستان" با بيان اينكه كارشناسان ارزش احشام‌هاي قاچاق را 2 ميليارد و 960 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

در داراب 131 كيلو ترياك كشف شد
فرمانده انتظامي استان از كشف 131 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك توسط ماموران انتظامي شهرستان "داراب" خبر داد.

سردار "رهام‌بخش حبيبي"، بيان كرد: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان داراب حین کنترل خودروهای عبوری در يك عمليات ضربتي به 2 دستگاه سواری پژو 405 و پرايد مشکوک و به آنان دستور ایست دادند.


وي افزود: رانندگان بدون توجه به دستور ایست پليس متواري و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز با توجه به كوهستاني بودن منطقه و تاريكي هوا خودروها را رها و متواري شدند. 


فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه تلاش براي دستگيري قاچاقچيان متواري ادامه دارد، خاطر نشان كرد: در بازرسي از خودرو پرايد 93 كيلو و 500 گرم و سواري پژو 37 كيلو و 500 گرم (در مجموع 131 كيلو ترياك) كشف شد.


سردار "حبيبي" عنوان کرد: يکي از ماموريت هاي مهم پليس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداري، خريد و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلاي خانمان سوز در جامعه است و برخورد نيروي انتظامي در اين راستا محکم و قاطع خواهد بود.


خودرور نجرور قاچاق در "شيراز" توقيف شد
جانشين فرمانده انتظامي استان از توقيف یک خودرو 30 میلیارد ريالي قاچاق در يكي از محله‌هاي شيراز خبر داد.


سردار "يوسف ملك‌زاده"، اظهار داشت: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند یک خودرو رنجرور قاچاق در پاركينگ منزل مسكوني در يكي از محله‌هاي شيراز می‌باشد كه رسيدگي به موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.


وي خاطر نشان كرد: ماموران سريعا ضمن هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند يك سواري رنجرور قاچاق و فاقد هر‌گونه مدارك گمركي را كشف كنند.


جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه تلاش براي شناسايي و احضار مالك ادامه دارد، گفت: برابر نظر كارشناسان مربوطه ارزش خودرو مكشوفه، 30 میلیارد ريال برآورد شده است.


کشف خودرو سرقتی کمتر از 12 ساعت در "مرودشت" 

فرمانده انتظامي "مرودشت" از دستگیری سارق و کشف خودرو سرقی کمتر از 12ساعت در اين شهرستان خبر داد. 


"فرشید زینلی"، در تشریح اين خبر بيان كرد: روز گذشته برابر خبر دریافتی از سامانه 110 مبنی بر سرقت خودرو پیکان در بخش "کامفیروز شمالی" شهرستان مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت . 


وی افزود: در همین راستا ماموران پاسگاه انتظامی کامفیروز شمالی با هوشیاری و در حین گشت زنی خودرو سرقتی را کمتر از 12 ساعت کشف و سارق را نيز دستگیر کردند.


فرمانده انتظامي "مرودشت" با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحويل مراجع قضائی شد، از مردم خواست: توصیه‌های پلیس را در خصوص انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از سرقت خودرو جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق تماس با مرکز 110 به پلیس اطلاع دهند.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در "آباده"

فرمانده انتظامي "آباده" از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و جمع‌آوري و دستگیری 22 نفر معتاد و خرده فروش طي دو هفته گذشته خبر داد.

 "سيدابوالفضل مسعودي"، اظهار داشت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و جلب رضايت عمومي مردم، مأموران انتظامي آباده طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را طي دو هفته گذشته در اين شهرستان با قدرت و جديت اجرا كردند.


وي افزود: ماموران موفق شدند در اين طرح ضمن جمع‌آوري و دستگيري 22 خرده فروش و معتاد، 67 كيلو ترياك، 105 گرم هروئين، 117 گرم شيشه و 570 گرم ساير مواد مخدر را كشف كنند.

فرمانده انتظامي "آباده" تصريح كرد: دستگيري 9 سارق، كشف 28 فقره انواع سرقت‌ها، كشف 2 دستگاه خودرو و موتورسيكلت مسروقه، توقيف 69 دستگاه وسايط نقليه مزاحم و متخلف از ديگر نتايج اجراي اين طرح مي باشد. 

 "مسعودي" ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدررفتن سرمایه‌های ملی، يك هزار و 400 ليتر گازوئيل قاچاق، 2 دستگاه موتورسيكلت قاچاق، 105 راس گوسفند، 245 قلم دارو دامي غيرمجاز، 3 دستگاه لوازم خانگي كشف و 6 نفر نيز دستگير شدند.

اين مقام انتظامي از استمرار اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در طول سال جاري خبر داد و عنوان داشت: از اولويت‌هاي پليس، ارتقاء کيفي احساس امنيت در بين شهروندان، مقابله با تهيه و توزيع کنندگان موادمخدر، جمع آوري معتادان پر خطر، برخورد با سارقان و اراذل و اوباش و مزاحمان خياباني مي‌باشد.

سارق درون خودرو در  کازرون به آخر خط رسيد 

فرمانده انتظامی "کازرون" از دستگیری سارق درون خودرو و کشف  11 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

 "اسماعیل زراعتیان"، بيان كرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان كازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام كارهاي اطلاعاتي و پلیسی، موفق به شناسایی یک نفر سارق شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی "کازرون" با بيان اينكه در بازجویی‌های به عمل آمده متهم به 11 فقره سرقت درون خودرو اعتراف كرد، گفت: اين سارق حرفه‌اي پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.


انتهای پیام/س/ح
نظرات بینندگان