کد خبر: ۱۴۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۹ تير ۱۴۰۰
مدیر توزیع برق لامرد:

اعمال تنها ۱۳ درصد خاموشی‌ها در لامرد

رستمی گفت: باتوجه به شرایط سخت آب و هوایی در شهرستان لامرد فقط ۱۳درصد خاموشی‌ها اعمال می‌شود.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، اسماعیل رستمی مدیر اداره توزیع برق لامرد گفت: سقف مصرف برای توزیع برق فارس یک هزار و ۵۰۰ مگاوات از طرف دیسپاچینگ ملی تعیین شده که با توجه به ۲ هزار مگاوات پیک استان فارس می‌بایست ۲۵ درصد (۵۰۰ مگاوات) آن با اعمال خاموشی کاهش داده شود.
وی با اشاره به پیک بار ۱۵۰ مگاوات در شهرستان لامرد تصریح کرد: می‌بایست ۲۵ درصد این میزان (تقریباً ۳۷ مگاوات) با اعمال خاموشی کاهش داده شود، ولی با توجه به شرایط سخت آب و هوایی شهرستان خاموشی‌ها تقریباً فقط ۱۳ درصد (۲۰ مگاوات) اعمال می‌شود.

مدیر اداره توزیع برق لامرد، ضمن درخواست از مشترکان برق در شهرستان لامرد با توجه به شرایطی که مصرف برق به شدت افزایش یافته است اضافه کرد: تمام سعی بر این هست که دقیقاً مطابق جدول خاموشی‌ها اعمال شود و از همه می‌خواهیم تا جدول خاموشی را جدی‌تر بگیرند و از قطع برق خود را بر اساس جدول اعلامی خاموشی‌ها اطلاع حاصل کنند.

رستمی برای کاهش مصرف برق توسط مشترکان در لامرد گفت: همشهریان می‌توانند با تنظیم ترموستات کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعت‌های بین ۱۲ تا ۱۸ هر روز و استفاده از نور طبیعی روز مصرف بهینه انرژی برق را ترویج کنند.

مدیر برق شهرستان لامرد همچنین در خصوص دستگاه‌های برقی مردم که بر اثر نوسانات برق دچار سوختگی می‌شوند گفت: شرکت توانیر هر سال با عقد قرارداد با یکی از شرکت‌های بیمه، تجهیزات برقی مشترکان تجاری و مسکونی خود را بیمه می‌کند که شرکت توانیر و شرکت‌های زیر مجموعه آن فقط نقش نماینده مشترکان در این قرارداد را دارند.

رستمی همچنین در خصوص رمرز ارز‌ها در لامرد گفت: مصمم به مبارزه و جمع آوری و شناسایی مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز در شهرستان لامرد هستیم.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان