کد خبر: ۱۴۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۸ تير ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

ترویج حجاب در جامعه باید همراه با توضیحات و توجیهات علمی باشد/ سوءمدیریت یکی از عوامل قطعی برق است

آیت الله دژکام ضمن تشکر از مدیران ارشد اجرایی بابت رفع خاموشی ها تاکید کرد: سوء مدیریت یکی از عوامل قطعی برق است لذا باید امیدوار بود که از یک راه، چند بار گزیده نشویم و با مدیریت قوی انتخاب شده توسط مردم، مشکلات به تدریج رفع شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،  آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: اگر بتوانیم مرگ فراموش کنیم روزی به سراغ ما می آید و با آن مواجه خواهیم شد لذا نمی توان گفت که مرگ را فراموش کنیم و خوش باشیم.

وی افزود: ولایت مهم ترین چیزی است که می توانیم داشته باشیم و توجه به ولایت بالاترین توشه ما برای آخرت می باشد لذا داشتن ولایت امیرالمومنین(ع) مایه افتخار ما است.

امام جمعه شیراز با اشاره به ترس از خداوند متعال بیان کرد: آزارهایی که در جامعه وجود دارد توسط بی تقوایان رقم می خورد، اگر تقوا در جامعه رواج یابد مردم در جامعه آرامش خواهند داشت و خدا کاملا به کارهای ما آگاه است حتی اگر از دید همه پنهان باشد.

آیت الله دژکام با تسلیت به مناسبت شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت اظهار داشت: امام محمد تقی (ع) به مومنان تاکید کرده اند که همواره از چشم خدا پنهان نخواهند بود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) معتقد است که از نگاه دینی، دنیا محل امتحان است و باید حواسمان باشد نتیجه امتحانات ما چه خواهد شد، چه کارنامه ای داریم؛ در امتحانات باید صبوری کرد تا اجر خود را کم نکنیم و باید صبر را برای تحقق اهداف بزرگ خود مرتبا به یکدیگر یادآوری کنیم.

خطیب نماز جمعه شیراز در خطبه دوم سالروز ازدواج امام علی (ع) با حضرت فاطمه زهرا (س) را مورد اشاره قرار داد و بر گرامی داشتن این روز و توجه به اعمال دهه ذی حجه شامل روزه، دعاهای مخصوص و ... تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاموشی و قطعی برق در این ایام را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: خاموشی های برق اخیر موجب رنج مردم شده است و برای اینکه بی انصافی نکنیم باید گفت، عوامل متعددی باعث خاموشی می شود که یکی از آنها گرمای بی سابقه در استان فارس است.

به گفته آیت الله دژکام، افزایش استفاده از وسایل سرمایشی با افزایش گرما موجب افزایش مصرف برق شده است و در اوج مصرف در تابستان همواره از مردم خواسته ایم که مصرف برق خود را مدیریت و صرفه جویی لازم را اعمال کنند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، ضمن تشریح تاثیر صرفه جویی در مصرف برق، گفت: اگر تمام مردم حتی در خاموش کردن یک چراغ اضافی همکاری کنند، تاثیر خوبی ایجاد خواهد شد و در کاهش خاموشی ها نقش موثری ایفا می شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: شاهد افزایش سالانه مصرف برق در کشور به دلیل راه اندازی کارخانه، احداث مسکن و ... هستیم اما متاسفانه مسئولان مطابق برنامه نتوانسته اند تولید برق را در کنار این موارد افزایش دهند.

این مقام مسئول ضمن تشکر از مدیران ارشد اجرایی بابت رفع خاموشی ها تاکید کرد: سوء مدیریت یکی از عوامل قطعی برق است لذا باید امیدوار بود که از یک راه، چند بار گزیده نشویم و با مدیریت قوی انتخاب شده توسط مردم، مشکلات به تدریج رفع شود.

آیت الله دژکام فناوری هسته ای کشورمان را مورد اشاره قرار داد و افزود: فناوری هسته ای ما با چالش های ایجاد شده، همچنان ادامه دارد و بر روی نیروگاه های سوخت کار می شود و به خودکفایی بیشتر خواهیم رسید.

وی با اشاره به ضعف مدیریت ها گفت: با مدیریت قوی می توانیم به تمام مشکلات پایان دهیم لذا مردم استان با کنترل مصرف برق می توانند فصل اوج گرما را با موفقیت پشت سر بگذارند.

امام جمعه شیراز با تسلیت شهادت زائران در مسجد «گوهر شاد» عنوان کرد: این اتفاق بر سر حفظ حجاب افتاد که رضاخان مردم را مجبور به کشف حجاب می کرد و در حریم مقدس امام رضا (ع) این حرمت را حفظ نکرد.

آیت الله دژکام اضافه کرد: این روز به نام روز «عفاف و حجاب» نامگذاری شده است و حجاب تنها در دین مبین اسلام قداست ندارد بلکه در ادیان الهی دیگر مانند آئین زرتشت، مسیحی و ... نیز حجاب دارای ارزش است و اگر امروز به این مهم توجه نمی شود زیرا این مسیر را منحرف کرده اند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه بی حجابی امروز در کشور ما بازی کردن در زمین دشمنان ایران اسلامی و نظام اسلامی است، اظهار داشت: باید با توضیحات و توجیهات علمی در زمینه عفاف و حجاب در جامعه، حجاب مناسب اسلامی را ترویج کنیم و جلوی فسادهایی که می تواند ناشی از عدم رعایت حجاب باشد را گرفت.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان