کد خبر: ۱۴۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۱۸ تير ۱۴۰۰
فعال سیاسی در یادداشتی نوشت:

ناکامی دولت اصلاحات در فتنه ۱۸ تیر ۷۸

فتنه ۷۸ آغاز شکستی بود برای تمام شکست های اصلاح طلبان که با سوء استفاده از موقعیت دانشجویان،حادثه شوم کوی دانشگاه در ۱۸ تیر ۷۸ را رقم زدند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سیروس سجادیان فعال سیاسی و فرمانده اسبق نیروی انتظامی فارس در یادداشتی که به پایگاه تحلیلی خبری شیرازه تقدیم کرد، به بررسی ناکامی دولت اصلاحات در فتنه 78پرداخت.
بیشتر بخوانید:
 فتنه 78 آغاز شکستی بود برای تمام شکست های اصلاح طلبان که با سوء استفاده از موقعیت دانشجویان،حادثه شوم کوی دانشگاه در 18 تیر 78 را رقم زدند.


لازم است کارشناسان، محققان، تحلیلگران ، صاحب نظران و صاحب منصبان پشت پرده های این فتنه را برای تنویر افکار عمومی اعلام کنند.


این فتنه با اطلاع رئیس دولت اصلاحات و محوریت افراطیون آن دولت با هدف القای حاکمیت دوگانه و بدست گرفتن مراکز قدرتی که در اختیار دولت نمی باشد بر علیه نظام اسلامی رقم خورد.


فتنه ی القای حاکمیت دوگانه توسط سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، دفتر تحکیم وحدت و نهضت آزادی سازماندهی، اجرا و سپس با پشتیبانی دولت های خارجی انجام و با همت دانشجویان انقلابی و وطن پرست کشورمان و مردم انقلابی خنثی شد.


افراطیون اصلاح طلب که عموما از بدنه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نهضت آزادی و دفتر تحکیم وحدت بودند مدیریت این فتنه را در صحنه به عنوان پیاده نظام در عملیات القای حاکمیت دوگانه بر عهده داشتند.


در روزهای اول فتنه، بیگانگان اقدام فتنه گران را موفقیتی برای دولت آقای خاتمی در مقابل رهبری می دانستند که با حضور مردم و دانشجویان انقلابی به ناکامی معاندین انجامید. 


آنچه که پس از حادثه 18 تیر78 هدف افراطیون اصلاح طلب را آشکار می‌کرد، ایجاد انشقاق در بین مردم و حاکمیت، ترساندن بخش ها و نهادهای وابسته به رهبری، هموار کردن راه به منظور مدیریت کشور به شکل غیردینی و سکولار و به مرور زمان نیز حذف رهبری از گردونه قدرت سیاسی کشور بود. 


با ناکامی های دولت اصلاحات در این فتنه خطرناک که به ضرر امنیت ملی بود، کشورهای همسو با دولت اصلاحات، برداشت کرده بودند که اصلاحات (رفرم) و راهبرد آقای خاتمی تضعیف و انتظاری که از ایشان برای انجام رفرم در کشور داشتند دیگر ندارند و اینکه آقای خاتمی مشکلاتی را در پیش روی خواهد داشت، اروپائیان این واقعیت را درک کرده بودند تا بتوانند با همکاری آمریکاییها، دولت اصلاحات را حمایت کنند تا بتواند روند اصلاحات(رفرم) در کشور را انجام دهند که به لطف الهی در این فتنه ناکام ماندند.


انتهای پیام/س

نظرات بینندگان