کد خبر: ۱۴۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۹ تير ۱۴۰۰
رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز خبر داد:

واژگونی تانکر بنزین در کمربندی اکبر آباد

محمد هادی قانع عنوان کرد: ۳۵ آتش نشان در عملیات 4 ساعته واژگونی تانکر سوخت بنزین بی وقفه تلاش کردند.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی قانع، رییس سازمان آتش نشانی شیراز در خصوص جزییات این حادثه  اظهار کرد: ساعت ۲۰:۲۲ شب گذشته ۱۸ تیر ماه یک مورد حادثه واژگون شدن تانکر سوخت در جاده کمربندی اکبر آباد، روبه روی ترمینال باربری، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده شد.

وی با اشاره به حساسیت این حادثه و احتمال انفجار تانکر سوخت تصریح کرد: سریعا ۳۵ آتش نشان از ایستگاه های ۱۵, ۹,۵ و چهار  به همراه خودروهای فوماتیک، خودرو حامل کف، خودروهای تانکر آب و دستگاه های امدادی و اطفایی به محل اعزام شدند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: در محل مشاهده شد که یک دستگاه تانکر ۳۳ هزار لیتری حامل بنزین به دلایل نامشخصی هنگام حرکت از مسیر خارج شده و پس از برخورد با موانع در حاشیه جاده واژگون شده است.

واژگونی تانکر بنزین در کمربندی اکبر آباد
وی در ادامه تشریح حادثه بیان کرد: تیم عملیاتی بعد از قطع برق این وسیله نقلیه و مسدود کردن کامل محل حادثه با نصب علائم هشدار دهنده، راننده که مردی حدودا ۴۰ ساله بود و در خودرو محبوس شده بود را پس از مدتی تلاش از محل خارج کرده و به دلیل مصدومیت به عوامل اورژانس تحویل دادند.

قانع اظهار کرد: نشست شدید بنزین نیز در محل اتفاق افتاده بود و این سانحه می توانست با توجه به سوخت خطرناک بنزین با ایجاد کوچک‌ترین جرقه، پتانسیل ایجاد بحرانی بسیار بزرگ‌تر و فاجعه را داشته باشد.

واژگونی تانکر بنزین در کمربندی اکبر آباد
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه نیروهای عملیاتی بی وقفه در عملیاتی دشوار و حساس با پاشش مداوم آب و فوم مانع ایجاد جرقه و بروز حادثه شدند، عنوان کرد: در ساعات اولیه عملیات نشت بنزین تا میزان قابل توجهی برطرف گردید، اما این عملیات تا ایمنی کامل محل و انتقال تانکر سوخت ادامه داشت.

این مقام مسئول با اشاره به این که نیروهای عملیاتی در 4 ساعت عملیات دشوار مانع بروز حادثه جدی شدند، اظهار داشت: آن‌ها سرانجام در یک عملیات ویژه توانستند توسط جرثقیل تانکر حامل سوخت را به حالت اولیه برگردانند و محل حادثه را کاملاً ایمن سازی کنند.


انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان