کد خبر: ۱۴۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

شهید کامفیروزی فخر ایران زمین

در یکی از روزهای سال ۱۳۳۵، پسری به نام محمد در روستای حسین آباد کامفیروز به دنیا آمد که بعدها فخر ایران زمین شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیرازه، در یکی از روزهای سال 1335، پسری به نام محمد در روستای حسین آباد کامفیروز به دنیا آمد که بعدها فخر ایران زمین شد.

محمد، تحصیلات ابتدائی را همراه با آموزش قرآن کریم در زادگاهش به پایان رساند و مدتی بعد به تهران عزیمت نموده و به خاطر شرایط مالی خانواده مجبور شد روزها کار کند و شب ها به تحصیل علم و دانش بپردازد و به دلیل شرایط سختی که محمد داشت، نتوانست تحصیلات خود را به پایان برساند و قبل از شروع دوران دبیرستان به اجبار ترک تحصیل کرد.

مرگ مادر مسئولیت محمد را برای کاهش مشکلات خانواده دوچندان کرد و وی از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

محمد در سن 22 سالگی با دختری عفیف ازدواج کرده و در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی موثر و فعال شد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358 به عضویت در نیروی مردمی سپاه در آمد و همزمان با آتش افروزی های دشمنان در غرب کشور احساس تکلیف کرد و راهی کردستان شد. در کردستان در اکثر عملیات‌ها از جمله عملیات بازی‌دراز خوش درخشید. پس از آن به عنوان مسئول تدارکات قرارگاه نجف و سپس به فرماندهی پشتیبانی شمال غرب نیروی زمینی سپاه پاسداران منصوب شد.

شهید اثری نژاد که مرد میدان مبارزه با ددمنشان و دشمنان این مرز و بوم بود همزمان با شروع جنگ تحمیلی خود را به جبهه های جنوب کشور رساند و در کنار دیگر سرداران و همرزمان خود به ایفای نقشی موثر پرداخت.

سایر مسئولیت های شهید عبارت است از:

1- مسئول تدارکات سپاه گیلان غرب

2- فرمانده پشتیبانی قرار گاه نجف اشرف در غرب کشور

3 - فرمانده لجستیک منطقه هفت کشور

4- نماینده اول سپاه در ستاد جذب و هدایت کمک های مردمی

5 - فرمانده لجستیک منطقه چهار نوح

6 - فرمانده پشتیبانی قرار گاه فرماندهی کربلا

7 - فرمانده لجستیک نیروی دریایی سپاه

اثری نژاد در عملیات والفجر ۸ مجروح شیمیایی می‌شود، مدتی در بیمارستان بستری شده و سپس دوباره عازم جبهه‌های نبرد می‌شود.

سرانجام در ۱۲ اسفند 1362 و در منطقه عملیاتی والفجر ۸، بر اثر بمباران هوایی دشمن به فیض شهادت نایل آمد.

فرازهایی از وصیتنامه شهید اثری نژاد به شرح ذیل است:

شهادت می‌دهم كه خدا یكی است و همه چیز در ید قدرت اوست كه او ارحم الراحمین است... هر كسی وارد اسلام شود و به دستورات و سنت پیامبر اسلام (ص) و جانشینان بر حق او عمل نماید رستگار خواهد شد.

اینجانب تأكید می‌كنم كه حفظ نظام جمهوری اسلامی، ممكن نیست مگر با شركت عملی در صحنه‌های مختلف و مقابله با دشمن جمهوری اسلامی.

توصیه‌ام به جوانان عزیز این است كه هر كاری را برای خدا انجام دهند و انگشت روی ضعف‌ها و برخی نارسائیها نگذارند، از امام و انقلاب پشتیبانی نمایند كه سعادت دنیا و آخرت آنان در گرو همین تبعیت از امام (ره) و پشتیبانی از این انقلاب است
توصیه ام به جوانان عزیز ( به خصوص برادران پاسدار ) این است که سعی کنند هر کاری که انجام می دهند و میخواهند انجام دهند به قصد قربت و فقط برای خدا انجام دهند.

انتهای پیام/ح
نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان