کد خبر: ۱۴۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۰ تير ۱۴۰۰
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان فارس در گفتگو با «شیرازه»:

پنجمین مرحله پویش نذر رهایی در استان فارس آغاز شد/ درخشش فارسی‌ها با آزادسازی ۸۱۴ زندانی در کشور

علیزاده گفت: مرحله پنجم پویش نذر رهایی با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان همزمان با ماه ذی حجه و فرا رسیدن دو عید بزرگ سعید قربان و عید غدیرخم برگزار می شود.
محمد فاضل علیزاده رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان فارس در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه از آغاز مرحله پنجم نذر رهایی آزادسازی زندانیان در استان فارس خبر داد و گفت: مرحله پنجم پویش نذر رهایی با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان همزمان با ماه ذی حجه و فرا رسیدن دو عید بزرگ سعید قربان و عید غدیرخم برگزار می شود.

علیزاده با بیان اینکه هدایا و نذورات مردمی در این دو عید بزرگ می تواند باعث رفع گرفتاری خواهد شد، گفت: امیدواریم با بهره گیری از این ایام بتوانیم از کسانی که به دلیل عدم توان در پرداخت بدهی در زندان هستند، دستگیری کنیم. 

وی افزود: این ماه مبارک فرصت مناسبی برای احسان و همدلی است لذا از آحاد مردم انقلابی، تشکل ها و سازمان های استان فارس برای شرکت در این پویش و نشاندن لبخندی بر روی لب های خانواده زندانیان دعوت به عمل می آید.  

به گفته این مقام مسئول، استان فارس در این طرح پویش نذر رهایی با تدابیر سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان، همراهی مردم و تمامی نهاد ها توانست رتبه نخست کشوری را کسب نماید.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان فارس در خصوص چگونگی شرکت در این پویش گفت: خیرین می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 11991199/10 نزد بانک ملت، شماره کارت 6104337770030961 و سامانه #101010*4*733* پرداخت نمایند.

علیزاده تاکید کرد: خیرین گرامی که اقدام به شرکت در این پویش کردند،  فیش واریزی خود را به شماره 09369159875 در پیامرسان واتساپ ارسال نمایند تا اقدامات لازم انجام گیرد.

وی با اولین مرحله پویش نذر رهایی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در سالگرد شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی با آزادی 163 نفر این پویش آغاز شد و در مرحله دوم که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) انجام شد، 238 نفر زندانی آزاد شدند. 

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان فارس با بیان اینکه در مرحله سوم این طرح در میلاد امام حسین(ع) زمینه آزادی 286 نفر فراهم شد، خاطرنشان کرد: اولین مرحله این طرح در سال 1400 اولین ماه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع) با آزادی 127 نفر انجام شد.

بنابه گفته علیزاده، در اجرای چهار مرحله قبلی این پویش، خیرین، مردم، سازمان ها و نهاد های مختلف همراهی کردند که منجر به آزادی جمعا 814 نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان های استان فارس شد.

وی ادامه داد: بالغ بر 112 میلیارد تومان طی چهار مرحله گذشته هزینه بدهی زندانیان بود که توافق با شاکیان انجام شد که در نهایت با پیگیری سپاه فجر فارس، ستاد دیه استان فارس، سازمان زندان های فارس و دادگستری استان با پرداخت 24 میلیارد تومان این 814 نفر زندانی در پویش نذر رهایی آزاد شدند.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان